کمک به ازدواج زوج های نیازمند، بازسازی ۱۰۰ منزل اقشار کم برخوردار، احداث ۱۵ کارگاه خورد خانگی تا پویش فرزند آوری برای ۴۰ زوج نابارور و... بخشی از فعالیت های موثر گروه های جهادی وابسته به بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان طرقبه شاندیز هستند.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۹۱
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹



به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی،مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز در گفت و گو با خبرنگار بسیج، کمک به ازدواج زوج های نیازمند را از اولویت فعالیت های جهادی بسیج سازندگی در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: گروه های جهادی با کمک خیرین منطقه مراسم ازدواج یک زوج نیازمند را برگزار کردند. 

احمد مرادیان با اشاره به اینکه این زوج جوان که دچار مشکلات متعددی برای ازدواج بودند، افزود: هزینه خرید جهیزیه و ملزومات اساسی زندگی این زوج جوان بالغ بر ۷۰ میلیون تومان توسط گروه های جهادی و بسیج سازندگی شهرستان طرقبه شاندیز خریداری و زوجین راهی خانه بخت شدند.

وی مرمت فضاهای آموزشی یک دبستان، محوطه سازی دبیرستان و باز سازی قریب به ۱۰۰ منازل اقشار محروم و کم برخوردار و ۴ کیلومتر آسفالت در منطقه زشک و چشمه قلقلی از دیگر فعالیت های مهم جهادی و عمرانی گروه های جهادی بسیج سازندگی در این شهرستان برشمرد.


احداث ۱۵ کارگاه خورد خانگی و توزیع ۱۴۰۰ بسته کمک معیشتی

در ادامه این گفت و گو مسئول سازندگی گروه جهادی شهید صیاد شیرازی بسیج خواهران حضرت زینب (س) شاندیز با اشاره به اقدامات جهادی، بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری،  ۷۰۰ بسته کامل لوازم التحریر و نیز ۲۰۰ جفت کفش بین دانش آموزان نیازمند توسط این گروه ما اهدا و توزیع شد.

منصوره نیکو‌خصال با اشاره توزیع ۱۴۰۰ سبد کالا به همراه ذبح ۱۰ گوسفند و نذر گوشت آن بین نیازمندان؛ اهدای ۱۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران نیازمند، معرفی بیماران دارای اعتیاد به کمپ، وام اشتغال برای ۱۰ نفر و معرفی به کمیته امداد امام خمینی(ره)، احداث ۱۵ کارگاه تولیدی خورد خانگی و ۷۰ میلیون وام قرض الحسنه را از دیگر اقدامات این گروه جهادی دانست.

پویش فرزند آوری و حمایت از ۴۰ زوج نابارور

همچنین مسئول پویش فرزند آوری گروه های جهادی این ناحیه با اشاره به اینکه پویش فرزند آوری فعالیت خود از سال ۹۰ آغاز و از سال ۹۷ - ۹۸ به صورت جدی شروع به فعالیت و ارائه خدمات کرده است، بیان کرد: از سال ۹۸ شناسایی زوج های نابارور را در دستور کار داشته ایم و در بنیاد ۱۵ خرداد هم به ثبت رساندیم.

مطهره ذاکریان با بیان اینکه حدود ۴۰ زوج نابارور که دارای مشکل مالی را شناسایی کردیم و توامان پیگیر درمان رایگان آنان  نیز هستیم، ابرازکرد: با رایزنی با آستان قدس و دیگر نهادهای حمایتی ۱۰ میلیون تومان وام برای این زوج ها در نظر گرفتیم که به مرکز میلاد معرفی می شوند.

وی در پایان تقدیر از مادران خوش فرزند در عید نیمه شعبان، برپایی نمایشگاه سقط جنین و همچنین کمک به مادران شیرده در ماه مبارک رمضان با  بسته های کمک معیشتی را از دیگر فعالیت های پویش فرزندآوری در این شهرستان عنوان کرد و یادآورشد: در برخی حوز ها منتظر اقدامات مالی و همکاری شورای شهر و سایر نهادهای مربوطه که با مجموعه ما همکاری دارند، هستیم.

خبرنگار: ترنم باقری

ارسال نظرات
پر بیننده ها