خبرهای داغ:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) با حضور و دیدار صمیمی در ناحیه بسیج سپاه اسفراین هدف از نامگذاری روز شهدا را حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد
کد خبر: ۹۴۹۸۷۸۱
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام نوروزی با حضور در شهرستان اسفراین ضمن بازدید از ناحیه بسیج سپاه اسفراین و تاکید بر فضاسازی محیطی و تبلیغی و مزین نمودن ناحیه به تمثال و عکس شهدا با حضور در مزار شهدای گمنام و گلزار شهدای اسفراین تاکید کرد: زنده نگه‌داشتن یاد، نام و خاطره شهیدان، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی روز بزرگداشت شهدا از اهداف نامگذاری این روز می باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا، با بیان اینکه شهدا و ایثارگران برای دفاع از میهن اسلامی جانشان را گذاشتند، اظهار کرد: امروز وظیفه ماست که قدردان آنان باشیم و در راستای حفظ آرمان های شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نهادینه کردن فرهنگ بزرگداشت شهدا روز ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را رسما به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری کرده که در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن یاد، نام و خاطره شهیدان و تبیین حق این قشر، احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی روز بزرگداشت شهدا و شناساندن و نهادینه کردن این روز با عنوان روز بزرگداشت شهدا از اهداف نامگذاری این روز است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) بیان کرد: برای شناساندن و ترویج روز بزرگداشت شهدا و فراگیر کردن آن در افکار عمومی باید از همه ظرفیت های بنیاد شهید و دستگاه های اجرایی بهره گرفت.

وی انجام تبلیغات محیطی مناسب با روز بزرگداشت شهدا، نصب پرده، بنر، پوستر و تصاویر شهدا در سر در ادارات، تابلوهای اعلانات، اماکن وابسته و در اختیار دستگاه‌ها با هدف شناساندن روز بزرگداشت شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا با رویکرد بزرگداشت این روز و درج مقالات، وصایا، تصاویر شهدای والامقام بویژه شهدای متولد روز ۲۲ اسفند در رسانه های مکتوب و مجازی را از جمله وظایف پیشنهادی عنوان کرد.
وی بیان کرد زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و وظیفه خطیر و اصلی ما این است که نباید اجازه دهیم شهدا به فراموشی سپرده شود و تمام تلاش خود را جهت پیاده سازی فرهنگ ایثار و شهادت، سیره و سلوک و سبک زندگی شهدا و نهادینه کردن ان در جامعه بنماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها