خبرهای داغ:

۲هزار و ۴۴ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان‌شمالی خدمات می‌دهند

معاون اجرایی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۴۴ گروه از جهادگران سپاه در قالب اردوهای جهادی به ساکنان مناطق محروم، دورافتاده و حاشیه شهرهای استان خدمات جهادی ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۹۲
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی مهدوی فرد روز پنجشنبه به خبرنگار بسیج اظهار کرد: اعزام این گروه‌ها در قالب اردوهای جهادی از اول اسفند ماه جاری آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اکنون یکهزار و ۴۹۶ گروه جهادی برادران و ۵۴۸ گروه جهادی خواهران در مناطق مختلف استان حضور دارند افزود: یکهزار و ۶۵۰ گروه جهادی به صورت محله محور و ۳۹۴ گروه جهادی هم به صورت جغرافیا محور به این مناطق اعزام شده اند.

معاون اجرایی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این جهادگران در قالب ۹ قرارگاه سازندگی شامل هشت گروه شهرستانی و یک گروه دانشجویی در این اردوهای ۴۳ روزه حضور دارند.

سرهنگ مهدوی فرد کمک به اجرای پروژه های آبرسانی به مناطق محروم، کمک به ساخت مدرسه، ساخت مسکن محرومان و ساخت سرویس های بهداشتی را از ماموریت های گروه های جهادی برای محرومیت زدایی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کانال‌کشی مسیرهای آب کشاورزی، لایروبی قنوات، ساخت استخرهای ذخیره آب، ساخت پل و جاده‌های بین مزارع از دیگر خدمات گروه های جهادی در مناطق محروم است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: این گروه های جهادی برای انجام ماموریت های خود نیازمند پشتیبانی و حمایت هستند و در این باره از دستگاه های اجرایی انتظار می رود تا حمایت های لازم را از این جهادگران داشته باشند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند./ایرنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها