امام جمعه بخش گلستان در خطبه اول گفت: انسان هایی پرهیزکار کسانی اند که در روز بردبار ، عالم ، ابرار و با تقوا و شبها هم اهل تهجد و نماز شب هستند. وی در ادامه با استناد به آیات و روایات اهل بیت (ع) در اهمیت و فضیلت و برکات نماز شب سخن گفت.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۲۰
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا نورپور امام جمعه بخش گلستان ضمن تبریک عید باستانی نوروز یادآور شد: عید باستانی نوروز محسناتی دارد که ریشه در اسلام دارد ازجمله ؛ نظافت و خانه تکانی ، صله و هدیه دادن ، دید و بازدید و زیاره الاخوان و صله ارحام و دیدار بزرگان، امام صادق(ع) فرمود: زیارت یک مومن از آزاد کردن ده بنده مومن برتر است یا در مورد صله رحم حدیث داریم که صله ارحام اعمال را پاکیزه می کند ، اموال را زیاد و با برکت ، بلا را دفع و برطرف و حساب و کتاب روز قیامت را آسان و اجل را هم به تاخیر می‌اندازد.

انشاءالله با نو شدن سال و تحول در طبیعت و پوشیدن لباس نو و تمیز ، دل ها و احوال ما هم  به احسن الاحوال متحول گردد.

 ناطق افزود: تلاش کنید همیشه بویژه در این ایام فقراء و نیازمندان را فراموش نکنید از هر نوع گناه ، اسراف و تبذیر باید پرهیز کرد.

خطیب نماز جمعه بخش گلستان به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و یادآور شد: این توافق که نشان از قدرت منطقه‌ای ایران اسلامی و ثمره حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نشان از شکست جریان اپوزیسیون خارج نشین و گردانندگان اینترنشنال و ... است از جمله توفیقات دولت محترم درعرصه سیاست خارجی و پیروزی بزرگ برای دولت آیت الله رئیسی است.

این توافق هم به نفع ایران است و هم به نفع عربستان و هم به نفع کل منطقه و جهان اسلام و عموم کشورها از این توافق استقبال کردند بجز آمریکا و اسرائیل که این خود دلیل روشن بر اهمیت و آثار سازنده این توافق.

خطیب نماز جمعه در ادامه ضمن تسلیت  سالگرد ارتحال مرحوم حاج سید احمد آقا یادآور شد: یادگار ارزشمند امام عزیز مرحوم  حاج سید احمدآقا عزیزترین افراد نزد امام عزیز  بودند که در شکل گیری انقلاب و پیروزی آن در کنار امام راحل و بعد از پیروزی هم تا آخرین دوران حیات خود مخلصانه تلاش و مجاهدت کرد.

خطیب نماز جمعه در ادامه ضمن گرامیداشت دهه غبار روبی مساجد گفت: مساجد به تعبیر امام راحل (ره) سنگر اند و باید این سنگرها را صیانت کرد و دشمنان از این سنگرها می ترسند چرا که مساجد پایگاه اسلام و مرکز تمدن ساز و رشد و تعالی است کارگزاران مسجد که توفیق خدمتگذاری در مسجد را دارند باید غبار مهجوریت و غربت را از چهره مساجد بزدایند و نسل کودک ، نوجوانان و جوان را به مسجد بیشتر جذب کنند

ناطق در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن ، ماه برکت و رحمت ، ماه بخشش ، ماه ضیافت الهی ماهی که انفاس انسان در آن تسبیح ، خوابش عبادت ، عملش مقبول و دعایش مستجاب  است. بنابراین در این ماه از خدای متعال با نیت صادق و قلبی پاک بخواهیم به حرمت پیغمبر و آل پیغمبر (ص) و به حرمت ذات مقدس خویش ما را موفق به صیام  و قیام و عبادت و بندگی کند و فرصت رو غنیمت بشماریم.

 

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود: اصناف ، کسبه ، عموم اقشار و مسئولین محترم همه  توجه کنند که شونات اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان محفوظ شود ، نباید تظاهر به روزه‌ خواری در جامعه وجود داشته باشد اگر کسی هم عذری داشت نتوانست روزه بگیرد نباید تظاهر به روزه‌خواری کنند.

مسئولین و صاحبان صنایع هم برای روزه گرفتن افراد در شرکت ها و واحدهای تولیدی بستر را آماده کنند.

ارسال نظرات