خبرهای داغ:
کارشناس مسایل سیاسی و امور بین الملل در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
کارشناس مسایل سیاسی و امور بین الملل در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: جهاد تبیین به معنی روشنگری از روی کار علمی و تحقیقی، به‌منظور مقابله‌ با توطئه های دشمن است.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۵۶
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

قزوین_علی کوچک خانی کارشناس مسایل سیاسی و امور بین الملل در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در حاشیه بازدید از یادمان عملیاتی پاسگاه زید در جنوب کشور، در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به تکلیف مهم جهاد تبیین در مقابله با جنگ نرم دشمن بیان کرد: جهاد تبیین به معنی روشنگری از روی کار علمی و تحقیقی، به‌منظور مقابله‌ با توطئه های دشمن است. جنگ تحمیلی توطئه سنگین دشمن علیه تمامیت ارضی ایران اسلامی و با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

وی گفت: آن روزها شهدا و رزمندگان با مقاومت و ایثار در مقابل این توطئه ظالمانه ایستادند و با تمام توان و جان، از ذره ذره مرزهای سرزمینی ما پاسداری کردند و مخلصانه پای در این مسیر حقانی نهادند.

سرهنگ کوچک خانی اظهار کرد: امروز دشمن، دیگر از سخت افزار و به روزترین سلاح های جنگی استفاده نمی کند بلکه صحنه جنگ را تغییر داده و با جنگ ترکیبی و شناختی اذهان مخاطبین را که جوانان ما هستند مورد هدف قرار داده است. هدف دشمن از این جنگ تغییر نظر مخاطب نسبت به ارزش ها و هویت ملی است.

وی افزود: جنگ‌های ترکیبی از معمول‌ترین و پیچیده‌ترین انواع منازعات در عرصه بین‌المللی هستند که این روزها از سوی دشمنان انقلاب به کار گرفته می‌شود. جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست به دلیل نوع کنشگری خود در عرصه سیاست بین‌الملل، هدف جنگ‌های ترکیبی دشمنانش قرار گرفته است؛ جنگ‌هایی که رهبر معظم انقلاب هم بارها بر لزوم آمادگی، تدبیراندیشی و هماوردی در برابر آن تاکید کرده‌اند.

سرهنگ کوچک خانی عنوان کرد: دشمن در عصر حاضر به جنگ یک سویه و یکطرفه اکتفا نمی کند و در جنگ جهات مختلفی در نظر می گیرد تا بتواند اهداف خود را تامین کند، به همین دلیل مجموعه ای از موارد مختلف و موضوعات گوناگون را که می تواند به شکست طرف مقابل حاصل شود، احیا می کند؛ مانند تاثیرگذاری بر افکار عمومی، دروغ و فریب در فضای مجازی، اقتصاد، دیپلماسی و فرهنگی مجموعه ای از مقابله ها را همزمان انجام می دهد تا هدفی را که در جنگ نظامی نتوانسته به آن برسد با این نوع جنگ (جنگ ترکیبی) بتواند بدست آورد.

وی افزود: جنگ ترکیبی یک جنگ یک طرفه نیست و از ابزار واحدی به نام سلاح و شمشیر، تفنگ و غیره در آن استفاده نمی شود، باید در مواجهه با این جنگ نیز یک مقابله ترکیبی داشت. یعنی از یک فرماندهی واحد و متمرکز در حوزه های مختلف و متنوع با ابزارهای مورد استفاده دشمن بهره برد. در فضای مجازی و رسانه ای در کنار جنگ اقتصادی و فرهنگی که دشمن از این فضا استفاده می کند، طبیعتا ابزار متناسب با این جنگ باید به کار گرفته شود.

کارشناس مسایل سیاسی اضافه کرد: در این جنگ دشمن ابزارهای هم عرض و مختلف در یک زمان با یک فرماندهی واحد را به کار می گیرد تا در نهایت بتواند نظامی را که با یک جنگ بسیط و یک سویه شکست نمی خورد با جنگ ترکیبی شکست دهد. لذا در مقابله با این جنگ و توطئه، راه ما روشن است، راه ما راه شهداست. همان راهی که شهدا راهگشای آن بودند تا بتوان مقاومت کرد و از ارزش های ملی و هویتی و دینی دفاع کرد. امروز نیز در جنگ ترکیبی باید از جهاد تبیین و بیان واقعیات غافل نشد و مسیر شهدا را ادامه داد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها