مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

دانشنامه دفاع مقدس گامی بلند در راستای تولید علم است/ مقاله نقش مسجد آقا ضیاء الدین اراک در دفاع مقدس رونمایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تهیه دانشنامه استان دفاع مقدس گامی بلند در راستای انتقال حماسه های دفاع مقدس به نسل جدید و جلوگیری از فراموشی حماسه های هشت ساله ملت در جنگ تحمیلی است.
کد خبر: ۹۴۹۹۸۴۸
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین رونمایی مقاله نقش مسجد آقا ضیاء الدین اراک در دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان این مسجد گفت: در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس، تهیه مقالات تخصصی از نقش ادارات‌ و اماکن در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نقش مهم مسجد آقا ضیاء الدین این مهم انجام شد.

وی افزود: جمعی از پیشکسوتان، فرماندهان دفاع مقدس و اساتید برجسته برای جمع آوری نقش مسجد آقاضیاء الدین اراک طی جلسات مستمر و فشرده گرد هم آمدند و خوشبختانه کار قابل تقدیر و جامعی گردآوری شد که امروز مقاله آن رونمایی شد؛ بسیاری از پیشکسوتان در این ایام کار شبانه روز و جهادی انجام دادند و اهتمام ویژه ای به این مهم داشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه عملکرد مسجد آقا ضیاء الدین اراک در بخش های مختلف در طول دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در کارگروه جمع آوری و پژوهش دانشنامه نقش شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم این منطقه به طور ویژه بررسی شد و این مسجد یکی از پایگاه های اصلی امت حزب الله هم در طول انقلاب و هم در دفاع مقدس است و لذا دانشنامه استانی به طور ویژه به تبیین آن پرداخت.

سرهنگ کریمی افزود: حماسه های زیادی توسط مسجد آقاضیاء الدین اراک و مردمی که از این مسجد نقش آفرینی کردند، شکل گرفته و امروز باید برای نسل جدید به خوبی تبیین شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی مسجد آقاضیاء الدین هنوز نقش مهمی در حوادث انقلاب دارد و در مناسبت های مختلف ملی و دفاع مقدس همواره فعال است و این نشان دهنده جاری بودن تربیت نیرو برای انقلاب در این مسجد و زنده بودن فرهنگ های ارزشی در بین جوانان و نوجوانان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه تهیه دانشنامه استان دفاع مقدس گامی بلند در راستای انتقال حماسه های دفاع مقدس به نسل جدید و جلوگیری از فراموشی حماسه های هشت ساله ملت در جنگ تحمیلی است، گفت: همچنین مقالات دانشنامه می تواند بابی برای شروع فعالیت های علمی و پژوهشی باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس تولید علم است و دانشنامه دفاع مقدس می تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان و فعالین این مسجد که در امر تهیه و تدوین مقاله نقش داشتند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات