خبرهای داغ:
برای نخستین بار در کشور سهم مالیات خوزستانی‌ها از شرکت‌های نفتی وصول شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۰۴۰
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: برای نخستین بار در کشور سهم مالیات خوزستانی‌ها از شرکت‌های نفتی وصول شد، در زمینه راهکار دولت برای رهایی اقتصاد از تورم دولت باید به سمتی حرکت کند که تمامی هزینه‌های جاری از مسیر مالیات تامین شود، زیرا این مکانیزم تنها راهی است که حجم پول‌های سرگردان در جامعه کاهش و تعادل اقتصادی برقرار و بنوعی تورم مهار می‌شود.

 

فرشید علاسوند می گوید: شفاف سازی در ارائه خدمات، حفاظت از صیانت حقوق شهروندی، مسئولیت اجتماعی در خصوص مطالبه و توزیع ارزش افزوده و عوارض آلایندگی، همفکری و روشنگری افکار عمومی مبنی بر نحوه هزینه کرد درآمد‌های مالیاتی تحقق یافته است، تاکید کرد: وظیفه سازمانی ما این است که در اجرای قوانین و مقررات موضوعه نسبت به محاسبه، مطالبه و وصول مالیات اقدام کنیم.

 

به گفته او از مسائلی که سازمان امور مالیاتی خوزستان آن را با حساسیت زیاد دنبال می‌کند، مسائل مسئولیت‌های اجتماعی است که گاهی این موضوع بر مسوولیت‌های سازمانی ما سایه می‌اندازد، اما وقتی هدف خدمت رسانی به توسعه شهر و استان و مردم می‌باشد، طبیعتا فعالیتی حساس و قابل درک می‌شود.

 

علاسوند می گوید: سازمان محیط زیست خوزستان به تعهدات سازمانی خود عمل نمی‌کند براین اساس طبق تبصره ۵۷ قانون قرار بود این سازمان سایتی برای شناسایی ضریب آلایندگی شرکت‌های آلاینده مشخص کند، اما متاسفانه تاکنون انجام نداده است. همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی وظیفه ما محاسبه، مطالبه، وصول و توزیع آن به شهرداری‌ها طبق قانون است که این توزیع بر اساس شاخص جمعیت هر شهر، روستا، دهیاری وغیره است.

 

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: یکسری از عوارض در مسوولیت‌های اجتماعی متمرکز هستند به این معنی که در استان مطالبه نمی‌شوند مانند عوارض مربوط به شرکت‌های ایرانسل، دیجی کالا، شرکت ملی گاز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای که ما با حساسیت بسیار زیاد به دنبال گرفتن سهم خود هستیم.

 

به گفته این مقام مسئول برنامه محوری، ارتباط تنگاتنگ با فعالان اقتصادی استان، حسن رفتار با مردم، مطالبه مالیات عادلانه، بخشودگی جرائم، رضایتمندی و تولید از اولویت کاری سازمان مالیاتی خوزستان است.

 

علاسوند گفت: وظیفه امور مالیاتی در قالب ارزش افزوده از ۹ درصد مالیات اخذ شده، اختصاص ۴ درصد به شهرداری ها، یک درصد بودجه سلامت و ۴ درصد به آلابندگی است که از این میزان ۵۳ هزار میلیارد تومان به خوزستان اختصاص یافت.

 

او گفت: با پیگیری‌های دکتر سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دکترداوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشش جرائم شرکت‌های نفتی خوزستان پذیرفته نشد و خبر خوب اینکه از ۴ هزار میلیارد تومان، دوهزار میلیارد تومان به حساب مالیاتی نشست و مقرر شد مابقی در آینده نزدیک به حساب واربز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها