امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه ساحل دیر شباهتی به یک شهر اسلامی ندارد گفت: ستاد امر به معروف در شهرستان دیر فعال شود و به هنجارشکنان تذکر لسانی داده شود.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۴۲
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

هنجارشکنان ساحل دیر تذکر لسانی بگیرند

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک ایام نوروز و همزمانی آغاز سال نو با حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان، ماه برکت و رحمت الهی و برترین ماه‌ها است.

 

امام جمعه موقت دیر با بیان ویژگی‌ها و امتیازات ماه مبارک رمضان برای بندگان، افزود: مبلغان در ماه رمضان بیش از پیش در راستای تبلیغ دین و روشنگری و هدایتگری جامعه به ویژه نسل جوان گام بردارند.

 

وی با بیان اینکه روزه گناهان را از بین می‌برد و سبک می‌کند، بیان داشت: فضیلت و جایگاه ماه رمضان و اعمال آن را باید تبیین کرد.

 

سعیدی گفت: اگر در ماه مبارک رمضان شب تا صبح احیا بداریم و روزه بگیریم اما واجبی همچون حجاب و عفاف را سبک بشماریم و بی حیایی ترویج پیدا کند فایده‌ای ندارد.

 

سعیدی گفت: آیا در کوچه پس کوچه‌های شهر دیر که با یاد و نام شهدا و فرزندان این ملت حفظ شده است، باید این گونه بی حجابی کرد.

 

وی بیان کرد: فراهم کردن امکانات اسکان و تسهیلات برای مسافران نوروزی خوب است اما وقتی می‌بینیم در شهر ما عفاف و حجاب رعایت نمی‌شود باید همه دست به دست هم دهیم و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید فعال شود.

 

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه همه به ویژه همشهریان این تذکرات را جدی بگیرند، عنوان کرد: روزی خواهد رسید که هم از لحاظ معنوی و جهات دیگر این حرمت شکنی ها به ضرر شما تمام خواهد شد.

 

لزوم برخورد با حرمت‌شکنان

 

وی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان حرمت دارد و حجاب در ادیان دیگر وجود دارد و باید رعایت شود، تاکید کرد: دهن کجی به احکام دین پذیرفتنی نیست حالا اگرچه مجموعه‌ای ترک فعل کند و با بدحجابی برخورد نکند و یا امر به معروف و تذکر لسانی انجام نشود که طرف احساس کند اینجا خبری نیست.

 

سعیدی تاکید کرد: الان بعضی از مواقع سواحل شهر دیر به یک شهر اسلامی و در کشور اسلامی هیچ شباهتی ندارد، چرا باید این طور باشد؛ بعدها که معلوم خواهد شد چه مجموعه و دستگاه و فردی ترک فعل کرده مشخص خواهد شد.

 

سعیدی با تقدیر از برخی مسئولین که در ایام تعطیلات برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت در سواحل برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: بقیه مجموعه‌ها هم باید برای پیاده سازی فرهنگ اصیل اسلامی بیایند، یک دست صدا ندارد و همه مجموعه‌ها باید پای کار بیایند و این یک مطالبه عمومی است.

 

وی تاکید کرد: مردم ما سختی در مسائل اقتصادی و تحریم و کمبود دارو را تحمل می‌کنند تا از آن معبر سخت عبور کنند اما مسائلی که قابل درمان و علاج هست را برنمی‌تابند و باید به افرادی که به شهر دیر و شهرستان ورود پیدا می‌کنند باید ستاد امر به معروف فعال شود و تذکر لسانی داده شود.

 

لزوم مصرف بهینه انرژی

 

امام جمعه موقت دیر با اشاره به پیام نوروزی و بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم در حرم مطهر رضوی در سال نو، تاکید کرد: با وجود دسیسه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است.

 

وی با بیان اینکه جوانان ما گاهی اوقات اطلاعی از وضعیت کشور در دهه ۶۰ و ۷۰ و حتی اوایل دهه ۸۰ ندارند، بیان داشت: دشمن از مشکلات اقتصادی ما سو استفاده می‌کند و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه می‌دهد که باید در این راستا تبیین کنیم و دستاوردهای نظام اسلامی را در کنار نقاط ضعف گفته شود.

 

سعیدی با بیان اینکه ایران اسلامی جایگاه منطقه‌ای و جهانی خود را با حفظ جمهوریت و اسلامیت گسترش داده است، خاطرنشان کرد: در بحث تولید کارهایی انجام شده و کارهای دیگری نیز باید انجام شود.

 

وی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه انرژی برق و آب و …، افزود: جامعه باید از مسابقه تجمل گرایی خارج شود و از تولیدات و کالاهای ایرانی استفاده کنند.

 

خطیب جمعه دیر خواستار انتقاد منصفانه شد و عنوان کرد: در فضاهای مجازی و تریبون‌هایی که مطالبه گری می‌شود انصاف رعایت و از ناامید کردن جامعه پرهیز شود و دنبال ایجاد امید در جامعه باشیم که دشمن در کمین ما است.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها