خبرهای داغ:
رئیس مرکز تبیان افغانستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

آمریکایی‌ها از تعاملات عمیق جمهوری اسلامی ایران و افغانستان هراس دارند/ افغانستان، مسئله حق‌آبه ایران را به رسمیت می‌شناسد

حجت الاسلام حسینی مزاری با تأکید بر اینکه دشمنان مشترک به‌ویژه آمریکای جنایت‌کار از تعاملات عمیق جمهوری اسلامی ایران و افغانستان هراس دارند،با اشاره به مسئله "حق‌آبه ایران، گفت: افغانستان، مسئله حق‌آبه ایران را به رسمیت می‌شناسد.
کد خبر: ۹۵۱۴۲۲۷
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

آمریکایی‌ها از تعاملات عمیق جمهوری اسلامی ایران و افغانستان هراس دارند/ افغانستان، مسئله حق‌آبه ایران را به رسمیت می‌شناسد

حجت‌الاسلام سید عیسی حسینی مزاری رئیس مرکز تبیان افغانستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج نخست در خصوص مشترکات بین ایران و افغانستان، اظهار کرد: هیچ دوگانگی بین ایران و افغانستان در مباحث فرهنگی و پیوند تمدنی وجود ندارد و در بسیاری از عرصه‌ها در یک مسیر قرار دارند.

رئیس مرکز تبیان افغانستان ادامه داد: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از دیرباز برقرار و ساختار جدی و محکمی داشته و دارد و منافع مشترک ارتباط دو کشور را مستحکم‌تر از گذشته کرده است.

دشمنان مشترک از تعاملات عمیق جمهوری اسلامی ایران و افغانستان هراس دارند

حجت الاسلام حسینی مزاری با تأکید بر اینکه دشمنان مشترک به‌ویژه آمریکای جنایت‌کار از تعاملات عمیق جمهوری اسلامی ایران و افغانستان هراس دارند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از این دوستی و تعاملات ویژه ناراحت هستند و در دهه‌های اخیر سعی داشتند با توطئه‌های مختلف این تعاملات را خدشه‌دار کنند.

رئیس مرکز تبیان افغانستان با اشاره به مسئله "حق‌آبه ایران از افغانستان"، قطعاً بر اساس قرارداد سال ۱۳۵۱ فی‌مابین ایران و افغانستان این حق مسلم جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته خواهد شد، اضافه کرد: برخلاف تصورات واهی دشمنان مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.

حاشیه سازی‌آمریکایی‌ها برای اختلاف‌افکنی بین ایران و افغانستان

حجت الاسلام حسینی مزاری با بیان اینکه حاشیه سازی‌ها از ناحیه آمریکایی‌ها برای اختلاف افکنی بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان کاملاً مشهود است، تصریح کرد: دشمن در فضای مسموم رسانه‌ای غرب دنبال این هدف خود است و در این راستا به سد محکم روحیه مقاومت و هوشیاری دو ملت و دلسوزان دو کشور مواجه شده است.

آمریکای جنایت‌کار، تحت هیچ شرایطی دست از سر افغانستان بر نمی‌دارد

رئیس مرکز تبیان افغانستان در تشریح فضای سیاسی حاکم بر افغانستان، با تأکید بر اینکه آمریکای جنایت‌کار، تحت هیچ شرایطی دست از سر افغانستان بر نمی‌دارد، گفت: فرار از افغانستان شکست بزرگ و تلخی برای آمریکایی‌ها بود.

حجت الاسلام حسینی مزاری با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با وجود اینکه حضور فیزیکی در افغانستان ندارند، ولی از نظر سیاسی و اطلاعاتی دست از سر افغانستان بر نمی‌دارند، اضافه کرد: با ایجاد پایگاه نظامی در کشور‌های همسایه افغانستان، همچنان می‌خواهند نقش پر رنگ خود در ناامنی‌های افغانستان را ادامه دهند.

رئیس مرکز تبیان افغانستان اظهار داشت: آمریکا، دنبال تقویت گروه‌های تروریستی مخالف ملت‌های منطقه است، ولی ملت‌های بزرگ ایران و افغانستان هرگز فریب توطئه‌های دشمن را نخواهند خورد.

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها