کد خبر: ۸۵۰۴۱۸۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه تمرکز دولت در عرصه سیاست خارجی بیشتر بر روی مذاکرات هسته ای بوده است گفت: با توجه به تحولات سیاسی یک قرن اخیر که با سرعت زیادی در حال شکل گرفتن است و نمونه آن را در کشور یمن می بینیم، لازم است در عرصه سیاست خارجی فعال تر باشیم و همه تلاش دولت نباید بر روی موضوع هسته ای باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چند دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه پیشرفت زیادی داشته است اما این پیشرفت بیشتر حاصل کار نیروهای دیگری همچون سپاه قدس بوده است.

وی اظهار داشت: تلاش های دولت در عرصه سیاست خارجی عمدتا بر روی موضوع هسته ای بوده است در حالی که با توجه به قدرت تأثیرگذاری ایران اسلامی و عضویت این کشور درسازمان نم که سازمانی بین المللی است، انتظار می رود در کشورهای مختلف مثل آمریکای جنوبی تحرکات بیشتری داشته باشیم.

حقیقت پور افزود: درباره مذاکرات هسته ای نیز آنچه اهمیت دارد، تحقق منویات مقام معظم رهبری است هر چند پایبند نبودن طرف مقابل به تعهدات خویش، کار را سخت تر می کند.

ارسال نظرات