کد خبر: ۸۵۱۹۵۱۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

محمدعلی عبدالله زاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در واکنش به ادعاهای وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه رکود در ایران ناشی از اثرات تحریم ها است، اظهار داشت: درست است که تحریم های غرب بر اقتصاد کشور اثر گذاشته و تا حدودی مانع رشد آن شده است اما نمی توان ضعف دولت در مدیریت بخش اقتصاد کشور را به تحریم ها مرتبط ساخت.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت اقتصاد در مسیر پویایی و بهبود اقتصاد کشور، افزود: متأسفانه وزارت اقتصاد دولت یازدهم اهتمامی بر حمایت از تولید ملی نداشته است و یا نوع حمایت به گونه ای بوده است که منجر به ضرر تولید کنندگان شده است. سیاست های وزارت اقتصاد در حمایت از تولید ملی باید دو سویه باشد یعنی هم از حقوق مصرف کننده و هم از حقوق تولید کننده دفاع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی در هر شرایطی امری ضروری است، گفت: نباید به سمتی حرکت کنیم که مردم مجبور به استفاده از تولیدات انحصاری شوند. محصولات باید با قیمت واقعی عرضه شده و در میان تولید کنندگان یک رقابت سالم وجود داشته باشد و در این شرایط می توان گفت که رشد تولید ملی در حال وقوع است.

وی در خاتمه با بیان اینکه بانکداری در ایران به بنگاه داری تبدیل شده است، تصریح کرد: بانک ها با پول مردم در پروژه های عظیم سرمایه گذاری می کنند و یا ملک و زمین می خرند، در حالی که در بانکداری چنین چیزی نداریم. وزارت اقتصاد باید به وضعیت بانک ها رسیدگی کند و یک دستورالعمل جامع برای آن ها تدوین کند و مانع فساد اقتصادی در این بخش شود.

ارسال نظرات