عدم نظارت اتحادیه نانوایی ها برای ساعات کاری مناسب در ماه رمضان

نانواها: ساعت کاری مناسبی در ماه رمضان نداریم

نانوایی ها در ماه رمضان مانند دیگر روزهای سال مشغول به کار هستند و از طرف هیچ ارگانی ساعات کاری مناسب برای ماه رمضان به آنها ابلاغ نمی شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۱۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به گزارش بسیج نان با عنوان یکی از اصلی ترین مواد غذایی گنجانده شده در هرم غذایی هر فرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مخصوصا در ماه مبارک رمضان که این اهمیت دو چندان می شود.

ماه مبارک رمضان نزدیک است و کار سخت نانوایی ها سخت تر خواهد شد اما ظاهرا قرار نیست در ساعت کاری نانوایی ها  تغییر چندانی حاصل شود.  گویا هیچ ارگان و مسئولی نیز فکری به حال این صنف زحمتکش نمی کند.

خبرنگار ما در همین زمینه با تعدادی از نانواهای شهر تهران گفتگو کرده است:

بسیاری از نانواها از ساعت کاریشان در ماه رمضان ناراضی اند. پیشنهاد آنها این است که شیفت اول تا 9 صبح و شیف دوم از یک ساعت مانده به افطار شروع شود. اما اتحادیه نانواها هیچ توجهی به این مساله ندارد.

برخی از مصاحبه شوندگان عدم نظارت اتحادیه و ارگانهای مربوطه را اصلی ترین دلیل نامناسب بودن ساعت کاری در ماه رمضان می دانند. یکی از شاطرها در این باره به خبرنگار ما می گوید: «هر چند روزه داری در این شرایط سخت است، اما ما هم باید خرج خود را در بیاوریم، صاحب نانوایی قوانین خودش را وضع می کند و مشخص است که هر چقدر ساعت کاری بیشتر باشد سود صاحب کار هم بیشتر می شود.»

همچنین یکی دیگر از نانواها که در یک نانوایی سنگکی مشغول است علت مشکل را اینگونه بیان می کند: «از طرف اتحادیه برای ساعات کاری چه در روزهای معمولی و چه در ماه مبارک، هیچ برنامه ای به ما ابلاغ نمی شود؛ اتحادیه حتی درباره بیمه و حق الزحمه شاطرها و کارگرهای نانوایی ها  هم هیچ گونه نظارتی ندارد.»

گفتنی است در شرایطی که کارگران و شاطرهای نانوایی ها روزهای گرم و سختی را برای کار در نانوایی در ماه رمضان در پیش دارند تعیین یک برنامه کاری مناسب، حداقل انتظاری است که این صنف پرتلاش و زحمتکش از اتحادیه نانوایی ها و مسئولان مربوطه دارند؛ نظارت بر بیمه ها و حق الزحمه کارگرها فعلا بماند برای بعد!
ارسال نظرات
آخرین اخبار