مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

رسیدن به معنویت با برهنگی و بدون داشتن حجاب ممکن نیست

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: رسیدن به معنویت با برهنگی و بدون داشتن حجاب ممکن نیست.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۱۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام حنان در همایش حجاب و عفاف که به مناسبت سالروز ملی حجاب و عفاف در سالن همایش های شهید آوینی ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد برگزار شد گفت: حجاب مقدمه معنویات است و در واقع با برهنگی و بدون داشتن حجاب رسیدن به معنویت ممکن نیست.

وی از حجاب بخ عنوان یکی از مسائل ضروری دین اسلام نام برد و افزود: در اهمیت داشتن حجاب هم دلیل عقلی از آیات و روایات داریم و هم دلیل عقلی و فطری اما متاسفانه بعضی ها هم در گذشه و هم در حال حاضر حقیقت حجاب را نادیده گرفته اند که در این زمینه مصادیق بسیاری زیادی وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیا اینکه نکته ای که باعث شده است که در حق حجاب اجحاف صورت بگیرد و برخی ها دچار دید انحرافی شدند خلط بین نوع اساس حجاب و نوع تحریف شده حجاب است گفت: فلسفه تحریف و جعل حجاب قبل از اسلام ظالمانه بود اما اسلام فلسفه اصلی حجاب را آورد و در واقع فلسفه اصلی حجاب بعد از اسلام عادلانه و عاقلانه است.

حنان تصریح کرد: بعضی ها آمده اند تا فلسفه های انحرافی حجاب را برای مقابله با آن ترویج دهند؛ از این رو مساله انحرافی را که مطرح می کنند این است که در گذشته چون امنیت برای زنان وجود نداشته به همین خاطر حجاب به وجود آمده است.

وی بیان کرد: فلسفه اصلی حجاب عبارت است از آرامش روانی برای زن و جامعه که موجب استحکام و پیوند خانوادگی و ایجاد ارزش و احترام برای زن می شود چنانکه مقام رهبری در این باره می فرمایند که ارزش هر زنی به حجاب و عفاف او بستگی دارد و به هر میزانی که زنان در جامعه حجاب و عفاف داشته باشند آن جامعه و آن زن ارزش پیدا می کند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فلسفه دیگر حجاب این است که استیفای همه حقوق زن است و در واقع اگر به مساله حجاب توجه نشود خلاف حقوق بشر عمل شده است.

حنان اظهار کرد: زن حق امنیت، آرامش، آسایش و رسیدن به کمال را دارد؛ از این رو حجاب تمام این حقوق را استیفاء می کند.

وی ادامه داد: در واقع بدون حجاب امنیت، آسایش و رفاه برای زن وجود ندارد و زن به کمال نمی رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: حجاب به دلیل خلطی که بین فلسفه اصلی و انحرافی آن به وجود آمده است مظلوم واقع شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار