البته سجاد کاظمی دانشجوی بسیجی استان لرستان(دانشگاه آزاد خرم آباد) قبل از آنکه سخنان مجری ادامه پیدا کند بلند شد و با صدای بلند خود و دیارش شهید پرورش را معرفی کرد
کد خبر: ۸۵۴۱۲۳۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج و به نقل از لرستان خبر، قدم‌های بی‌تاب و چشم‌های منتظر خود خبر از اشتیاق دانشجویان برای یک دیدار صمیمی می‌داد، دیداری که در هیچ کشوری نمونه آن پیدا نمی‌شود.

امسال هم مانند سال‌های گذشته دانشجویان از ساعت‌ها قبل برای این دیدار خود را به حسینیه امام خمینی رسانده بودند. اشتیاق حضوری که صف‌های طولانی را بوجود آورده بود. در لابه لای دانشجویان که حضور می‌یافتی، زمزمه‌هایی بر لب‌های روزه‌دار می‌شنیدی که جز شوق حضور، نشان دیگری نداشت.

 تعجیل برای رساندن خود به داخل حسینیه در تک تک دانشجویان نمایان بود؛ ارائه کارت، تحویل موبایل، بازرسی‌، تحویل کفش به کفشداری و ارائه کارت شناسایی برای ورود به حسینیه موانعی بود که جز تأخیر برای حضور چیز دیگری نداشت، گویی در این راه هر دقیقه معطلی مصادف با ساعت‌ها انتظار بود.

 وقتی وارد حسینیه می‌شدی چشم‌های خیره شده به دربی که «آقا» از آن وارد می‌شدند، تو را با خود همراه می‌کرد، همراهی‌ای از جنس انتظار. بی‌تابی برای دیدن «آقا» در شعارهای دانشجویان نمایان بود؛ «ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم». در این بین مداح برنامه شعری که قرار بود همه در محضر آقا بخوانند را برای دانشجویان خواند که با هم‌صدایی دانشجویان همراه شد؛ «فریاد دانشجو همیشه اتحاد است، در باور او زندگی صبر و جهاد است/ قاموس دانشجو ندارد واژه از ضعف، آنکس که عزت داشت، آن خیرالعباد است . . . ».

همزمان با ورود آقا به حسینیه شعارهای دانشجویان بود که رهبری را تا صندلی‌شان بدرقه می‌کرد؛ «صل علی محمد، یاور مهدی آمد»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا».

 بعد از خواندن سرود و تلاوت قرآن این مجری برنامه -دبیر سابق جنبش عدالتخواه - بود که آغازگر سخن شد. البته سجاد کاظمی دانشجوی بسیجی استان لرستان(دانشگاه آزاد خرم آباد)  قبل از آنکه سخنان مجری ادامه پیدا کند بلند شد و با صدای بلند خود و دیارش شهید پرورش را معرفی کرد و اینچنین گفت:

 «حضرت آقا، مولا و مقتدای ما 

اینجانب سرباز ولایت سجاد کاظمی از دیار قهرمان پرور و شهید پرور خرم آباد ،، از دیار شهری که روستاهایی همانند قریه ی صاحب زمان عج که بیش از دو سوم جوانان خود را تقدیم انقلاب کرده است دارد ، روستایی که با وجود جمعیت چند صد نفری بیش از 90 شهید تقدیم انقلاب کرده است،، ب محضر حضرتعالی شرفیاب شده ام و سلام تک تک مردم خرم آباد لرستان   از زن و مرد و پیر جوان، و دوستان حقیر را به شما اعلام میدارم و تا اخرین قطره خون گوش ب فرمان و امر حضرتعالی هستیم ،،،

حضرت آقا دوستان و آشنایان  همگی قبل از دیدار از حضرتعالی التماس دعا داشتند و سلام رساندند،،،،

در آخر از شما تقاضا میکنم که اگر حقیر را لایق میدانید چفیه مبارکتان را به عنوان تبرک به شهر خرم آباد به این حقیر اهدا بفرمایید،،، ممنونم حضرت آقا»

 وقتی این دانشجوی لرستان  چفیه امام خامنه ای را بعنوان تبرک برای همشهری‌هایش درخواست کرد  با نظر مثبت مقام معظم رهبری  همراه شد

.مجری برنامه در ادامه و در ابتدا از نماینده دفتر تحکیم وحدت برای سخنرانی دعوت کرد، وقتی سخن این دانشجوی خانم تمام شد، مجری برنامه با اشاره به پیشگامی خانم‌ها در رعایت وقت از آقایان دانشجو که قرار بود در ادامه سخنرانی کنند خواست که در رعایت وقت از وی الگو بگیرند!

 در ادامه برنامه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پشت تریبون می‌رفتند و بخشی از صحبت‌های هر کدام از آنان با تکبیر یا احسنت دانشجویان همراه می‌شد، در این بین یک سنت‌شکنی رخ داد، وقتی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه به سخنرانی پرداخت، چند دانشجو برای تایید سخنان وی برخلاف سنت مرسوم این برنامه شروع به کف‌زدن کردند!

 موضوع دیگری که شعف دانشجویان را برانگیخت، درخواست نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از «آقا» برای توصیه به والدین دانشجویان پیرامون ازدواج بود. شعفی که به قول مجری سلیقه جمع حاضر را به خوبی بیان می‌کرد.

 وقتی سخنرانی دانشجویان به پایان رسید، در بین دانشجویان چند دست برای سخنرانی در محضر رهبر انقلاب بلند شد، در این بین دانشجویی با صدای ضعیف گفت: آرزوی ما صحبت کردن با شما است، که مقام معظم رهبری در جواب گفت تنها شما یا همه دانشجویان! آن دانشجو در جواب گفت «بنده، اگر بشود بعد افطار» که مقام معظم رهبری در جواب گفتند بعد افطار که حوصله کار نیست!

 در ادامه برنامه که مقام معظم رهبری شروع به سخنرانی کردند زمان زیادی تا اذان مغرب نمانده بود، اما در همین وقت کوتاه ایشان پیرامون مصادیق آرمانخواهی تشکل‌های دانشجویی، رابطه واقع‌گرایی و آرمان‌خواهی، وضعیت مبارزه با استکبار پس از مذاکرات هسته‌ای و مطالب دیگر مطالبی را عنوان کردند.

 هنگام اذان مغرب مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان گفت که مطالب زیادی برای بیان بود که فرصت نشد که دانشجویان یکصدا فریاد زدند بعد از نماز و افطار هم ما می‌مانیم که با موافق مقام معظم رهبری همراه شد.

 بعد از نماز و افطار دوباره دانشجویان در حسینیه برای شنیدن سخنان مقام معظم رهبری جمع شدند، که این‌بار زمان برای سخن بیشتر بود. مقام معظم رهبری در این مقطع خاطره‌ای جالب از سید قطب پیرامون جذب جوانان با هر وسیله‌ای در اروپا بیان کردند که خنده های مکرر دانشجویان، لبخند را به لب مقام معظم رهبری نیز آورد.

 درد و دل سران مرتجع عرب با آمریکایی‌ها پیرامون نفوذ ایران، تشبیه تشکل‌های دانشجویی انتخاباتی با ظرف یک‌بار مصرف که مقام معظم رهبری بدان اشاره کردند، موضوعاتی بود که خستگی برنامه 5 ساعته را از تن همه بیرون می‌کرد البته دانشجویان می‌گفتند حاضرند تا سحر پای سخنان مقام معظم رهبری بنشینند.

 در این مراسم محمد فرهادی وزیر علوم، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور حجت‌الاسلام محمدیان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،حجت الاسلام ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی، زارعی نماینده مجلس شورای اسلامی، مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام قریشی معاون سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، امید معاون مالی اداری وزارت علوم، طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، محمد ودود حیدری رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی و داوود گودرزی سرپرست سازمان سیج دانشجویی نیز در این مراسم حضور داشت.

ارسال نظرات