وی ادامه داد: با نگاهی به وضعیت این پروندهها که اغلب حاوی جرائم و بزهکاریهای فردی و اجتماعی هستند و براساس آمار، بخش عمدهای از این بزهکاران بی سرپرست و یا بد سرپرست هستند.
جدیدی خاطرنشان کرد: وضعیت امروز تهران و شهرهای اغماری آن که به مراتب معضلات و آسیبهای بیشتری در خود جای داده است نیاز به توضیح ندارد و خود گویای کمبودهای جدی در زیرساختهای عمومی و رفاهی است اگرچه نداشتن آمار دقیق و قابل اعتماد از وضعیت آسیبهای اجتماعی در کشور و شهر تهران یکی از معضلات بزرگ گریبانگیر است.
عضو شورای شهر تهران افزود: براساس مصوبه استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی که ۲۸ آبان ۱۳۹۰ توسط شورا به شهرداری تهران ابلاغ شده است؛ ارزیابی جامع و علمی درخصوص آسیبهای اجتماعی، میزان، شدت و دامنه خطر آنها و انجام مطالعات تطبیقی و بهرهبرداری از پژوهشها و تجارب سیاستگذاری و برنامهریزی در کشورهای موفق در مواجهه با آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی جزء وظایف مدیریت شهری را گرفته است.
جدیدی افزود: با گذشت بیش از ۳ سال از تصویب و ابلاغ این مصوبه از سرنوشت این مطالعات و اقدامات انجام یافته اطلاعات کاملی در دست نیست و این ترک فعل قابل دفاع نخواهد بود.
وی افزود: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران که با تلاش و اهتمام شورای چهارم به تصویب رسید در فصل امور اجتماعی و فرهنگی و در ماده ۹۷ تشویق بخش خصوصی و بنگاههای اقتصادی در طرحهای کاهش آسیبهای اجتماعی و شناسایی روشها و شیوههای مشارکت مد نظر قرار گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به انجام اقدامات عمرانی و فعالیتهای موثر در جهت ساخت بزرگراهها و زیرساختهای شهری نگاه به موضوع و مشکلات شهری و افزایش سرانه فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد و در رویکرد نرمافزاری تبدیل شهرداری از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی سرعت گیرد.
جدیدی خاطرنشان کرد: همانگونه که با اقدامات جهادی مدیریت شهری در زمینه ساخت و توسعه مساجد گام بلندی در جهت رفع کمبودها برداشته شده است لذا باید در زمینه انجام یک کار جهادی و مهم برای پیشگیری در حوزههای اصلی آسیبهای اجتماعی اقدام شود.