تا چه زمانی باید صبر کنیم و فاسد شدن جامعه را بنگریم؟
وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، فرعونیان پس از دیدن معجزات بسیاری از حضرت موسی، در نهایت پیامبری موسی و حقانیت تورات را قبول نکردند با اینکه به خوبی میدانستند که سخنان حضرت موسی حق است؛ آنان شکم و شهوت را اصل و پول را راه رسیدن به اصل میدانستند که امروز از اینگونه افراد در جامعه ما هم فراوان است.
استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: برخی از سیاهدلان، سخنان اهلبیت معصومان(ع) مبنی بر شفادهنده بودن تربت و ذکر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را قبول نداشته و تمسخر میکنند اما رفتار یک بشر مثل خودشان که ادرار گاو را برای شفا میخورد، قبول و تأیید میکنند.
وی ضمن انتقاد شدید از رواج بدحجابی و بی عفتی در جامعه و عدم برخورد مسؤولان با ترویج کنندگان آن، تصریح کرد: برخی مخالف حجاب اجباری هستند و همواره دم از کار فرهنگی میزنند؛ خب کار فرهنگی را به ما مسجدیها و هیأتیها بیاموزید تا شر فساد و طلاق را کم کنیم؛ در غیر این صورت روزی میىسد که مفاسد بی حجابی دامن مسؤولان را هم میگیرد. تا چه زمانی باید صبر کنیم و فاسد شدن جامعه را بنگریم؟
حجتالاسلام والمسلمین انصاریان افزود: مهمترین کار فرهنگی برای مقابله با فساد، تحت تأثیر قرار دادن دلها است؛ دروغها، دزدیها، اختلاسها، امضاهای ناحق، تهمتها و رباخواریها به قدری در جامعه فراوان شده که دلها را سنگ کرده است و امروز دیگر سخنان دین بر افراد سنگدل تأثیری ندارد.
وی با اشاره به فرازی دیگر از سخنان امیرمؤمنان علی(ع) که فرمودند «خدایا، دلم حجاب گرفته است» یادآور شد: رذائل اخلاقی، حسد، کبر، دروغ، کینه و بددلی حجاب دل هستند که به مرور زمان، دل را سنگ میکنند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: دلی که سنگ شود، تنها به فکر پول و شکم و شهوت است اما مادامی که مؤمن از دل خود مراقبت کرده و اجازه ورود حجابها را به دل ندهد، آن دل آیینه حق میشود.
حجتالاسلام والمسلمین انصاریان در پایان گفت: از اینکه امیرمؤمنان علی(ع) صورت خود را به زمین گذاشته و میفرماید «خدایا دلم حجاب گرفته است» میتوان برداشت کرد که برطرف کردن حجاب دل، تنها و تنها کار خدای رحمان است. همانطور که در دعای «یا مقلب القلوب» خدا را محول کننده قلب میخوانیم.