ادامه خشونت مدعیان حقوق بشر علیه سیاه پوستان؛

حمله پلیس آمریکا به سیاه پوستان با گاز فلفل

پلیس شهر کلیولند در ایالت اوهایوی آمریکا از اسپری فلفل علیه معترضان سیاه‌ پوست استفاده کرده است. جمعیت معترض موسوم به جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» در حال برگزاری تظاهرات بودند که پلیس از گاز فلفل برای متفرق کردن آنها استفاده کرده است.
کد خبر: ۸۵۴۷۲۹۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از نیوز نت، پلیس شهر کلیولند در ایالت اوهایوی آمریکا از اسپری فلفل علیه معترضان سیاه‌ پوست استفاده کرده است. جمعیت معترض موسوم به جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» در حال برگزاری تظاهرات بودند که پلیس از گاز فلفل برای متفرق کردن آنها استفاده کرده است.

پلیس آمریکا همچنین شماری از فعالانی را که از سراسر امریکا برای شرکت در کنوانسیون ملی این جنبش سیاهپوستان به کلیولند آمده بودند دستگیر کرد. در این کنوانسیون صدها نفر از فعالان در دانشگاه ایالتی کلیولند گرد هم آمدند تا به بحث در مورد افزایش تنش‌ها میان پلیس و سیاهپوستان بپردازند. پس از پایان جلسۀ کنفرانس در روز یکشنبه، ده‌ها تن از معترضان علیه خشونت پلیس تظاهرات کردند.

پلیس با این ادعا که معترضان باعث ترافیک شده‌اند با اسپری فلفل به آنان حمله کرده است. ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی یک افسر پلیس را نشان می‌دهد که گاز فلفل را به سمت یک فیلم بردار گرفته است.

ارسال نظرات