وزیر بهداشت با تشکر ویژه از بسیج جامعه پزشکی برای ایجاد فضای آرامش در بین پرستاران کشور گفت‌: بسیج پزشکان در حوزه‌های آموزش و پژوهش، اردوهای جهادی و پیشگیری از آسیب‌هایی که ممکن است به دستاوردهای انقلاب وارد شود با هوشیاری کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۳۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، در هفته‌های گذشته اعتراض پرستاران به مشکلات صنفی‌شان از جمله "نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد" به حدی بغرنج شده بود که در کمتر روزی شاهد اخباری از تجمع آنان در بیمارستان‌ها به گوش نمی‌رسید، بطوریکه حتی صحبت از ورود چندین اتوبوس حامل پرستاران معترض استان‌ها به تهران شده بود که در نهایت طی جلساتی که مسئولان پرستاران معترض با مسئولان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور داشتند این اعتراضات فضای خود را با آرامش سپرد.

در این رابطه سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درباره اقدامات استراتژی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در یاری رساندن به نظام سلامت کشور و وزارت بهداشت در مقاطع مهم و کلیدی؛ با وجود تمام کم توجهی‌های که همیشه به این نهاد حاکمیتی می‌شود، به تسنیم گفت‌: کمک کردن دوستان (بسیج جامعه پزشکی کشور) نشان دهنده این است که حضور دارند.

وی ادامه داد: رابطه خوبی هم بین دوستان بسیج جامعه پزشکی و روسای دانشگاه‌های مختلف کشور  وجود دارد، بسیج پزشکان در حوزه‌های آموزش و پژوهش، اردوهای جهادی و پیشگیری از آسیب‌هایی که ممکن است به دستاوردهای انقلاب وارد شود همیشه کمک می‌کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: این هوشمندی آنها (بسیج جامعه پزشکی) در اینگونه مسائل (اعتراض‌ها) را نشان می‌دهد، البته درست است که کارهای ما هم بدون اشکال نیست. ولی اصلاح آن هم رفتاری را می‌طلبد که منطقی و معقول باشد و از طرفی هم گوش شنوا وجود داشته باشد.

هاشمی عنوان کرد: بنابراین آنجایی که آنها (بسیج پزشکان) تشخیص دادند که برای جلوگیری از تشویق نافرمانی مدنی و مقابل هم قرار دادن صنوف مختلف تلاش کنند و نسبت به افزایش سطح مطالبات به صورت غیر واقعی در یک فضایی که نظام و دولت متهم به ناکارآمدی شود جلوگیری کردند تشکر می‌کنیم.

وزیر بهداشت در خاتمه از همه افراد؛ چه آنهایی که تجدید نظر کردند و چه آنهایی که تشخیص درست دادند و از مجاری قانونی و منطقی مطالباتشان را دنبال کردند تشکر ویژه کرد.

ابلاغ اختیاری شدن نظام پرداخت عملکردی بیمارستان‌ها

 در نهایت با تلاش سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و اصلاح نظام پرداخت عملکردی بیمارستان‌ها توسط وزیر بهداشت؛ به گفته ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت؛ هاشمی در نهایت اختیاری شدن اجرای نظام پرداخت عملکردی کارکنان بیمارستان‌های دولتی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد. براین اساس هر بیمارستان دولتی می‌تواند نظام پرداخت عملکردی را اجرا کند یا اینکه به نظام نوین پرداخت بیمارستان‌ها که در 6 ماه نخست سال 93 اجرا می‌شد، برگردد. در این راستا در صورتیکه هر بیمارستان به نظام پرداخت قبلی برگردد ملزم می‌شود تا سهم 27.5 درصد درآمد بیمارستان برای کارانه کارکنان غیر پزشک را حفظ کند و میزان دریافتی کارانه مجموع کارکنان نیز از 1.7 برابر رقم قبلی که نیمه اول سال 93 دریافت می‌کرد، کمتر نباشد. در مورد کارانه پرشکان نیز نظام پرداخت پلکانی بازنگری می‌شود و اصل بر اجرای نظام پرداخت قبلی برای پزشکان است مگر اینکه پزشکان یک واحد بیمارستانی خواهان اجرای نطام پرداخت پلکانی باشند.

ارسال نظرات