خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

انگلیس در تفرقه ید طولایی دارد

نماینده ولی‌فقیه در فارس بابیان این‌که انگلیس در تفرقه ید طولایی دارد خواستار دقت نظر در ارتباط با این کشور شد.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۷۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس  آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: 12 شهریور امسال مصادف است با یکصدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس در جنوب و به همین مناسبت در روز شهادت او باید مروری نسبت به خیانت‌ها و جنایت‌های انگلیس داشت.

وی افزود: در 200 سال اخیر هر روز انگلیس به بهانه‌ای به کشور ما تاخت‌وتاز داشته است و در دنیای اسلام عامل تفرقه و جدایی به اشکال مختلف بوده و هست.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: انگلیس از دو راه استعمار خودش را توسعه داده که یکی از راه تفرقه میان شیعه و سنی و گروه‌ها و قوم‌ها و نژادها و از سوی دیگر نفوذ در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و سایر عرصه‌های کشورها بوده است.

وی اضافه کرد: این کشور در ایجاد تفرقه ید طولایی دارد و سابقه ممتدی داشته و دارد و امروز هم به‌عنوان دلال آمریکا و دنباله‌رو آمریکا در سطح جهان مطرح‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس بیان کرد: مسائل سیاسی جای خود را دارد و ارتباطات سیاسی در جهان الفبای خاصی دارد که باید دنبال شود اما هوشیار بودن در مقابل کینه دیرینه این کشور که در طول تاریخ به ایران اسلامی لطمات جبران‌ناپذیری وارد ساخته ضرورت دارد.

وی ابراز داشت: بر طبق آمارها در جنگ جهانی اول و دوم دول غربی و انگلیس، حدود یک‌سوم جمعیت ما را از بین بردند بدون اینکه ما درگیر جنگ باشیم و تمام این‌ها نشان از کینه آن‌ها نسبت به اسلام و ایران اسلامی است و البته مسائلی که در میان دولت‌مردان در جریان است الفبای خاصی دارد که باید بر اساس اصول کلی سیاست خارجی کشورها و دولت‌ها تعقیب و دنبال شود.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور محترم و اعضاء هیئت دولت به مناسبت هفته دولت با چهره‌ای گشاده خدمات و کارهای دولت را در این دو سال و چند ماه بازگو کردند که بیشتر موردتوجه مردم قرار گیرد و دولتمردان هم بر تقویت آن‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

به گفته وی، مهار تورم، از بین بردن رکود، آرامش نسبی در مسائل اقتصادی، طرح تحول سلامت و مسائلی که به دنبال بهداشت و درمان و پیشگیری در این دولت انجام گرفته است، برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب کشاورزی، برنامه‌ریزی برای مسائل رشد علمی در سطح کشور و جامعه و بالاخره مذاکرات را جمع‌بندی کردن و به پایان رساندن مذاکرات هسته‌ای، این‌ها نقاط مثبت و قوت دولت بود که در سخنان رهبر معظم انقلاب در فضایی صمیمی مطرح شد.

امام‌جمعه شیراز یادآور شد: رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمین و امام مسلمانان جهان و بزرگ نگهبانی که مسائل کشور را دقیق رصد می‌کند تذکراتی را برای آینده عنوان کردند که مهم‌ترین آن خطر نفوذ دشمن در فضایی که به وجود آمده است، خطر نفوذ دشمن را جدی گرفتن و نسبت به دشمنی دشمن غفلت پیدا نکردن است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرهیز می‌دهد که مسئولین در جدول دشمن قرار نگیرند و در مسیر نقشه‌های دشمن واقع نشوند و همواره دشمن را با توجه به سوابقی که داشته است دشمن بدانند و مذاکرات هسته‌ای را جدای از دشمنی‌های آنها بشناسند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به یکپارچگی و وحدت دعوت کرده‌اند از حاشیه‌سازی و تشدد آفرینی پرهیز داده‌اند و به مسئله پیشرفت سریع علمی تکیه کرده‌اند که مؤلفه قدرت در جهان امروز و دیروز و جهان فردا و همیشه علم و دانش و آگاهی است و فرمودند ما باید در مسائل علمی جزو 10 کشور برتر دنیا باشیم و تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار