فردا برگزار می‌شود

تجمع بزرگ مردم همدان در محکومیت فاجعه منا

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان از تجمع مردم همدان در محکومیت فاجعه منا در میدان امامزاده عبدالله(ع) همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۳۸۸۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ناصر نقوی اظهار داشت: مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در اعتراض به بی کفایتی آل سعود در اداره مناسک حج و فجایع اخیر که سبب کشته شدن تعداد زیادی از حجاج ایرانی شد فردا ساعت 9:30 صبح در میدان امامزاده عبداله همدان تجمع می‌کنند.

وی بیان کرد: در این تجمع مردمی اقشار مختلف مردم شامل؛ روحانیون و طلاب، دانشجویان و غیره حضور می‌یابند که توجه به وضعیت مسلمانان منطقه و اماکن مقدسه مسلمانان از دیگر اهداف این تجمع اعتراض‌آمیز است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان افزود: سخنران این تجمع آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان است، ضمن اینکه رد این مراسم ذکر مصیبت و قرائت قطعنامه نیز انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: این تجمع با توجه به اعلام عزای عمومی توسط رهبر معظم انقلاب، 3 محور را دنبال می‌کند، که فاجعه منا در ابتدا، دوم موضوع مسجد الاقصی و سوم مظلومیت یمن و کشتاری که در آنجا رخ می‌دهد.

نقوی اظهار داشت: این موضوع که تاکنون دولت و مسئولان آل سعود پاسخگوی مناسبی در قبال فاجعه رخ داده در منا ارائه نکرده و همکاری خوبی با کشورهای اسلامی نداشتند و مطابق حق، عدل و انصاف برخورد نکرده‌اند نشان از مدیریت ضعیف آنها و بی کفایتیشان دارد.

وی گفت: فاجعه منا دومین فاجعه‌ای است که امسال رخ داد و در تجمع پیگیر این موضوع هستیم تا این موارد در تمام کشورهای مسلمان مطرح شود و به مطالبه عمومی بین ملل مسلمان تبدیل شود، ضمن اینکه با توجه به نگاه سوء استفاده گرانه و زورگویانه آل سعود نسبت به یمن که در اوج مظلومیت قرار دارد نیروهای خود را به یمن اعزام و از مدیریت مناسک حج غفلت ورزید.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه حج متعلق به جهان اسلام است، عنوان کرد: با توجه به بی کفایتی آل سعود تمام کشورهای اسلامی باید رد مدیریت حج سهیم باشند چرا که حج قسمتی از آئین دینی تمام ملل مسلمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار