قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاهها انتقاد کرد:
در تبدیل توانمندی دانش به توانمندی عملی ضعیف عمل کردهایم
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاهها گفت: از لحاظ تولید نیروی انسانی پزشکی وضعیت خوبی در کشور وجود دارد اما به لحاظ کیفی و تبدیل توانمندی دانش به توانمندی عملی وضعیت مطلوبی نداریم.
به گزارشخبرگزاری بسیج، دکتر سیدحسن امامی رضوی به تحلیل رتبه علمی ایران در منطقه و جهان در حوزه پزشکی پرداخت و گفت: به لحاظ تولید پژوهشی در حوزه پزشکی در کشور و منطقه وضعیت خوبی داریم؛ در دنیا نیز در این حوزه از رتبه هفدهم برخوردار هستیم همچنین به لحاظ کَمی در حوزه آموزشی وضعیت قابل قبولی در منطقه و دنیا داریم.
وی در ادامه افزود: از لحاظ تولید نیروی انسانی پزشکی وضعیت خوبی در کشور وجود دارد اما به لحاظ کیفی و تبدیل توانمندی دانش به توانمندی عملی وضعیت مطلوب نیست و باید فعالیت زیاد و جدیتری در این باره انجام شود همچنین باید کیفیت نیروی انسانی به لحاظ کارآمدی مورد توجه قرار گیرد البته دوره جدید در وزارت بهداشت دوره ارتقا کیفیت آموزش است.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاهها به بیان نقاط ضعف درحوزه پزشکی کشور پرداخت و افزود: همکاری میان بخشی در حوزه پزشکی کم است، گروههای بینابینی آموزشی- پژوهشی کمی وجود دارد، کارها بیشتر در محور شخصی انجام میشود، تولیدات علمی بیشتر تک نفره است و کار جمعی کمتر انجام میشود، به لحاظ کیفیت آموزش خدمت انتظار ما از نیروی آموزش دیده بیشتر است اما نیاز به تربیت افراد توانمندتری وجود دارد و به لحاظ دارا بودن ملاکهای رعایت اخلاق پزشکی نیازمند به کار بیشتری هستیم؛ این مواردی است که در کیفیت حوزه پزشکی میتوان به آن اشاره کرد.
امامی رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت برنامه خوبی در تحول و نوآوری در حوزه آموزش دارد، اظهار کرد: برنامه مناسب در این باره تدوین و اجرای آن به تدریج شروع شده است؛ امیدواریم که در دو سال باقیمانده دولت یازدهم و در طول برنامه ششم شاهد تحولاتی در حوزه آموزش باشیم.
وی در ادامه افزود: از لحاظ تولید نیروی انسانی پزشکی وضعیت خوبی در کشور وجود دارد اما به لحاظ کیفی و تبدیل توانمندی دانش به توانمندی عملی وضعیت مطلوب نیست و باید فعالیت زیاد و جدیتری در این باره انجام شود همچنین باید کیفیت نیروی انسانی به لحاظ کارآمدی مورد توجه قرار گیرد البته دوره جدید در وزارت بهداشت دوره ارتقا کیفیت آموزش است.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاهها به بیان نقاط ضعف درحوزه پزشکی کشور پرداخت و افزود: همکاری میان بخشی در حوزه پزشکی کم است، گروههای بینابینی آموزشی- پژوهشی کمی وجود دارد، کارها بیشتر در محور شخصی انجام میشود، تولیدات علمی بیشتر تک نفره است و کار جمعی کمتر انجام میشود، به لحاظ کیفیت آموزش خدمت انتظار ما از نیروی آموزش دیده بیشتر است اما نیاز به تربیت افراد توانمندتری وجود دارد و به لحاظ دارا بودن ملاکهای رعایت اخلاق پزشکی نیازمند به کار بیشتری هستیم؛ این مواردی است که در کیفیت حوزه پزشکی میتوان به آن اشاره کرد.
امامی رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت برنامه خوبی در تحول و نوآوری در حوزه آموزش دارد، اظهار کرد: برنامه مناسب در این باره تدوین و اجرای آن به تدریج شروع شده است؛ امیدواریم که در دو سال باقیمانده دولت یازدهم و در طول برنامه ششم شاهد تحولاتی در حوزه آموزش باشیم.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار