مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 114 هزار تن کشمش از کشور صادر شده است که این میزان در سال جاری افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۵۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری؛ رمضان روئین‌تن امروز در حاشیه ستاد باغبانی اظهار کرد: در سال گذشته از طریق صادرات کشمش 250 میلیون دلار ارز وارد کشور شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در سال جاری به 500 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

وی از کسب رتبه سوم صادرات کشمش در جهان خبر دادو گفت: ما صادرات انگور را داشته ایم که 20 تا 30 هزارتن می‌رسد و این نسبت به صادرات کشمش چشم‌گیر نیست.

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر برای جلوگیری و کاهش خسارات طرح ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار مطرح شده است و تا کنون 280 هکتار در کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است که 60 هکتار از اراضی در استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

پروئین‌تن به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: این استان در بحث اراضی و باغات از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است که می‌توان به میزان بارندگی ، خاک مناسب و غنی و اقلیم مناسب اشاره کرد.

ارسال نظرات