نقوی حسینی در گفتگو با بسیج هشدار داد

چالش‌های گزارش آمانو برای ایران

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام تاکید کرد: دولت باید قاطع موضع بگیرد صریح و روشن اعلام کند اگر پی.ام.دی در شورای حکام بسته نشود ما قطعا اجرای برجام را متوقف خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۰۳۴۰۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و دفاع تیم هسته ای از آن تصریح کرد: در گزارش اخیر آمانو یک نکته منفی بزرگ وجود دارد و آن این است که باز هم اتهام به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر فعالیت هسته ای برای دست یابی به سلاح هسته ای بوده و این ادعا و اتهام از جانب ایران بی پایه و اساس است.

نقوی حسینی ادامه داد: پیش از این جمهوری اسلامی ایران نیز با استدلال و منطق حتی با اجازه دادن برای بازرسی و ارزیابی و در اختیار گذاشتن عکسهایی  برای آژانس بین المللی هسته ای اثبات کرد که چنین اتهامی دروغ  و کذب محض است، اما گزارش آژانس مجدد بر این موضوع صحه گذاشته است.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: دولت و دستگاه دیپلماس باید قاطعانه موضع بگیرد و صریح و روشن اعلام کند اگر پی.ام.دی در شورای حکام بسته نشود ما قطعا اجرای برجام را متوقف خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: همچنین دستگاه دیپلماسی، دولت و وزارت خارجه باید مجددا اساس اتهام فعالیت نظامی هسته ای ایران در گذشته را رد کند و این ادعا را کذب و بی اساس بداند، چراکه اصلا چنین چیزی وجود نداشته و ندارد و اگر این گزارش بخواهد به عنوان یک سند سیاسی در شورای حکام و آژانس بماند همیشه زمینه فراهم کردن مشکل برای ایران وجود خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار