رئیس کمیته رسانه‌ای مجلس در گفتگو با بسیج خبر داد

ورود کمیسیون فرهنگی به اقدام مجرمانه روزنامه اطلاعات/هیات نظارت به جای خطوط بنفش به خطوط قرمز حساس باشد/تقدیر از دستگاه قضا

رئیس کمیته رسانه مجلس تصریح کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات نسبت به وظایف قانونی خود اهمیتی قائل نیست و تلاش دارد سیاستهای ابلاغی و ریل گذاری شده از سمت جریان دولت را پیگیری کند.
کد خبر: ۸۶۰۴۸۵۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
نصرالله پژمان‌فرعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اقدام قوه قضائیه در برخورد با تخلف اخیر روزنامه اطلاعات مبنی بر درج تصویر و خبر رئیس دولت اصلاحات اظهار داشت: اقدام دستگاه قضائی در این خصوص بسیار مناسب، به جا و تاثیرگذار بوده و با جدیت از این حرکت دستگاه قضا حمایت می کنیم.

پژمانفر در ادامه گفت: البته هیئت نظارت بر مطبوعات به عنوان متولی تخلفات رسانه ها و مطبوعات باید با این تخلف برخورد می کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس در توضیح این مطلب افزود: گرچه دستگاه نظارت برمطبوعات وظایف خود را انجام نمی دهد، اما این به معنای عدم ورود دستگاه قضایی نیست، بلکه قوه قضاییه به عنوان یک دستگاه اصلی در ارتباط با تخلفات به عنوان مدعی العموم باید وارد شود و جلوی تخلفات را بگیرد و درصورت کوتاهی دستگاههای نظارتی پایین تراز قوه قضائیه، هیچ ممانعتی برای ورود مستقیم به این عرصه ندارد و اگر این برخورد را نکند باید پاسخگو باشد.

رئیس کمیته رسانه مجلس با ابراز نگرانی از عدم ورود هیئت نظارت بر مطبوعات درخصوص تخلف صورت گرفته در روزنامه اطلاعات عنوان کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات نسبت به وظایف قانونی خود اهمیتی قائل نیست؛ بلکه رعایت خطوط بنفش دولت برایش مهمتر از خطوط قرمز نظام و قوانین است و تلاش دارد سیاستهای ابلاغی و ریل گذاری شده از سمت جریان دولت را پیگیری کند.

پژمانفر در ادامه بیان کرد: این رفتار متناقضی است که در صحنه مطبوعات وجود دارد و با هنجارشکنی هایی همچون حمله به اربعین و هتک حرمت به زائرین پیاده حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و یا اتفاقات هنجارشکنانه ای که بعضی از روزنامه ها برای قبح زدایی از افراد و جریانها انجام می دهد، هیچ نوع برخوردی نمی کند، اما در مقابل نسبت به جریان هایی که مختصری رویکرد انتقادی، آن هم سازنده نسبت به دولت دارند به شدت واکنش نشان می دهد.

پژمانفر یادآور شد: این تخلف باید در یک خط بالاتری نیز رسیدگی شود و رئیس قوه قضائیه بایستی در جلسه سران قوا نسبت به تخلفاتی  که دستگاههای اجرایی درحال انجام آن هستند و کوتاهی های عمدی که در این موضوع دارند تذکرات لازم را به رئیس قوه مجریه بدهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس نیز قطعا در اولین جلسه خود موضوع را طرح و درصورت عدم پاسخگویی، با مسئولین این تخلف برخورد خواهدکرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار