خبرهای داغ:
یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بسیج:

بازاریابی شبکه‌ای یک مدل تجارت مخرب و پنجره‌ای برای نفوذ است

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مقوله نفوذ فقط در حوزه سیاسی و نظامی و امنیتی نیست، گفت: بازاریابی شبکه‌ای یک مدل تجارت مخرب وارداتی و پنجره ای برای نفوذ است که باید مسئولین فرهنگی بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۶۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

ابوالفضل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به بازاریابی شبکه‌ای اظهار داشت: زمانی که در کشوری رکود حاکم شود و با عدم نظارت بر بنگاه‌ها شرکت‌ها و مؤسسات و به همراه آن فرهنگ جامعه به گونه‌ای باشد که نسل تولیدکننده این جامعه به دنبال تولید و تلاش و حرکت نباشد، این جامعه ناخواسته خود را به دست دلالان و سوء استفاده‌گران، سپرده و دل به ناباورانه‌ها خوش کرده و چه باور کند و چه نپذیرد به جایی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: آنچه باعث رشد و پیشرفت و حرکت کشور می‌شود تولید است نه دلالی و واسطه‌گری، آن هم اجناس کم کیفیت و بعضاً بی کیفیت وارداتی که با توجه به نوع محصول می‌توان گفت به صورت قاچاق و از گذرگاه‌های غیر مجاز وارد سیستم مصرف شده اند.

این دانش آموخته دانشگاه تهران بیان داشت: سیستم مالی کشور نباید به مالیات کسب شده از این شرکت ها دل خوش کند، که حکم چسب زخم آلوده را دارند و حاصلی جز اقتصاد بیمار نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بسیاری کشورها مانند چین این موضوع را به اثبات رسانده اند، هرچند بازاریابی شبکه ای در این کشورها فعال است، اما تمرکز بر تولید است.

احمدی ابراز داشت: تولید حتماً نباید در کارخانه‌های بزرگ و سرمایه‌بر باشد، بلکه می‌توان از بنگاه‌های اقتصادی کوچک بهره جست.

وی با اشاره به جریان نفوذ دشمن افزود: مقوله نفوذ فقط در حوزه سیاسی و نظامی و امنیتی نیست و اهم نفوذ در بحث فرهنگی است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در این مدل تجارت مخرب وارداتی با دریافت مجوز برای کالا‌هایی که اکثراً وارداتی است و اغلب از نوع لوازم آرایشی، با وعده درآمد آنچنانی به جوانان و سوءاستفاده از حس کنجکاوی و ریسک‌پذیری آنان، سرمایه‌های کشور را با دست‌مایه قرار دادن این نیروی انسانی عظیم به خارج از کشور منتقل می کند و به نوعی پنجره ای برای نفوذ است که باید مسئولین فرهنگی بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب را نقشه راه خود قرار دهیم، افزود: امید است با هدایت، نظارت و پیگیری دستگاه‌های ذیربط و آگاه‌سازی افراد جامعه به ویژه جوانان، راه اقتصاد خودکفا که به تعبیر ژرف و عمیق و کامل رهبری «اقتصاد مقاومتی» است، را در پیش گیریم و به تولید روی آوریم نه واردات و واسطه گری و مصرف روز افزون و این فعل با همدلی دولت و فرهنگ سازی ملت حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات