خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

فعالان در عرصه موقوفات مستحفظ است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئله وقف نیز مشمول مستحفظ بودن است، گفت: هر فردی که در عرصه موقوفات فعالیت دارد یک مستحفظ است.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۶۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز در دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه استان همدان خواستار سروسامان گرفتن کارهای بر زمین‌مانده اوقاف شد.

وی بابیان اینکه برخی معارف دین غریب هستند و کمتر به آن‌ها پرداخته‌شده به همین دلیل هنگامی که مطرح می‌شوند هضم آن برای مردم سخت است، اظهارداشت: هر فردی که در عرصه موقوفات فعالیت دارد یک مستحفظ است.

امام جمعه همدان بابیان اینکه مسئله مستحفظین یکی از موضوعاتی است که مردم آن را به سختی هضم می‌کنند، ادامه داد: مستحفظین یک واژه قرآنی وبه معنی کسانی است که از آنها خواسته شده تا دین خدا را حفظ کنند در حالی که از همه افراد این تکلیف خواسته نشده است.

وی با بیان اینکه دین خدا بزرگترین امانت است و حفاظت از دین خدا به هر فردی سپرده نشده است، بیان کرد: حفاظت از دین به کسی سپرده می‌شود که از نظر عقل، علم، نیت، توانایی جسمی توانمند باشد.

طه‌محمدی با بیان اینکه مسئله وقف نیز مشمول مستحفظ بودن است، ادامه داد: کار در برخی نهادها مانند بانک، اقتصاد و دارایی، صنایع و معادن شغل است اما برخی از فعالیت‌ها مانند معلمی و طلبگی شغل نیست بلکه عشق، عبادت و جهاد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه افرادی که در بنیاد شهید، اوقاف و کمیته امداد کار می‌کنند باید جهادی و با عشق فعالیت کنند چراکه کار برای خانواده شهدا و نیازمندان عشق می‌خواهد، گفت: این مسئله در اوقاف و امور خیریه باید نمود بیشتری داشته باشد چراکه وقف برای خدا انجام می‌شود.

طه‌محمدی در ادامه به مسجد جامع همدان اشاره کرد و با بیان اینکه این مسجد ده‌ها مغازه دارد اما هیچ چیز عاید مسجد نمی‌شود، گفت: متأسفانه به قدرت تخریبی گناه پی نبرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار