خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد گفت: در راستای خدمت به محرومین مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال در قالب بن سوء تغذیه بابت بهبود کودکان دارای سوء تغذیه توسط کمیته امداد شهرستان اسدآباد پرداخت شده است .
کد خبر: ۸۶۰۷۷۵۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

محمد نوشادی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: در راستای خدمت به محرومین و فراهم کردن سرپناه برای آنها وام مسکن روستایی بهترین فرصت برای توسعه و آبادانی روستاهاست.

وی بهترین فرصت برای روستاییان را استفاده از وام مسکن مقاوم روستایی برای احداث مسکن عنوان کرد و افزود: خانواده هایی که از این وام دریافت می‌کنند علاوه بر دریافت مبلغ 70 میلیون ریال کمک تشویقی از کمیته امداد، در صورت داشتن شرایط از تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد فضای کار و اشتغال نیز بهره‌مند خواهند شد .

مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تا پایان سال بیش از 100 واحد مسکونی از این طریق احداث می‌شود، گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها از علل عمده بیکاری و حاشیه نشینی در شهرها و بروز شغل‌های کاذب است که توجه بیشتر مسئولین به اشتغال روستائیان را می‌طلبد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای خدمت به محرومین نیز مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال در قالب بن سوء تغذیه بابت بهبود کودکان دارای سوء تغذیه پرداخت شده است .

نوشادی‌مقدم با بیان اینکه معرفی این کودکان از طریق مراکز بهداشتی درمانی به کمیته امداد صورت می پذیرد، افزود: به این منظور با فروشگاه های عرضه مواد غذایی و پروتینی عقد قرارداد شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها ، با تحویل بن سوء تغذیه مایحتاج غذایی کودکان خود را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور العمل، این کودکان می توانند حداکثر تا سن 6 سالگی از این طرح بهره مند شوند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت از خیرین نیکوکار برای مشارکت در کمک رسانی به خانواده های بیمار تحت حمایت این نهاد یادآور شد: کمیته امداد آماده جذب و جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین و نیکوکاران برای تسریع درمان بیماران صعب العلاج است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری سومین دوره آموزش قالیبافی در روستای چنار سفلی در سال جاری افزود: این روستا حدود 3 هزار و 500 نفر جمعیت دارد که بیش از 800 نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

نوشادی‌مقدم با بیان اینکه بیکاری عامل اصلی فقر در این روستا است، گفت: در هر زمینه ای که جوانان جویای کار درخواست داشته باشند، کمیته امداد آمادگی دارد در راستای فراهم کردن اشتغال خانواده های محروم و نیازمند، دوره های آموزشی اشتغال را با همکاری اداره فنی و حرفه ای برای آنان برگزار کند تا زمینه خودکفایی مددجویان و خارج شدن آنها از چرخه حمایتی این نهاد فراهم شود .

وی یادآور شد : رویکرد کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت خود، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت در زمینه‌های مختلف به خصوص توانمندسازی اقتصادی است تا بتوان از این طریق عزت نفس و کرامت خانواده‌ها حفظ شود .

مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد تصریح کرد :با توجه به محوریت قرار دادن توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی برای جهش در میدان اقتصادی از سوی مقام عظمای ولایت و نیز اهمیت جایگاه آموزش های فنی وحرفه ای در سند چشم انداز 20 ساله قانون برنامه پنجم توسعه، رویکرد جدید کمیته امداد به سوی سرمایه گذاری برای برگزاری آموزش های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و پتانسیل موجود در استان‌ها از طریق آماده سازی نیروی کار ماهر برای واحد های تولیدی و خدماتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات