خبرهای داغ:
واکنش ابتکار به آلودگی هوای تهران و کلانشهرها:

خوشبختانه وزیدن باد شروع شده است!

معاون رئیس‌جمهور گفت: مشکل آلودگی فعلی بیشتر به ذرات زیر ۲.۵ میکرون مربوط می‌شود که به علت پایداری هوا و رطوبت بیش از اندازه باعث افزایش آلودگی هوای تهران شده است
کد خبر: ۸۶۰۹۱۶۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، معصومه ابتکار در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ساعت 14 افزود: با اقدامات صورت گرفته در بعضی از شاخص ها وضعیت بهتری داریم.

وی گفت: یکی از شاخص های آلوده کننده هوا در گذشته بنزن موجود در بنزین ها بود که با قطع تولید بنزین های پتروشیمی و جایگزینی بنزین های یورو چهار در جایگاه های سوخت، نگرانی از بنزن موجود در هوا برطرف شد.

معاون رئیس جمهور گفت: مشکل آلودگی فعلی بیشتر به ذرات زیر دو و نیم میکرون مربوط می شود که به علت پایداری هوا و رطوبت بیش از اندازه باعث افزایش آلودگی هوای تهران شده است.

خانم ابتکار تصمیمات اخیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران را موثر دانست و افزود: امروز با کاهش تردد خودروها در سطح شهر بعلت تعطیلی مدارس و همچنین تعطیلی کارخانه های شن و ماسه و آسفالت سازی، با کاهش قابل توجه آلودگی هوای شهر تهران مواجه بودیم.

وی درباره تعطیلی مدارس در روز دوشنبه گفت: با توجه به پایداری هوا و وزش باد و همچنین پایین تر بودن شاخص های آلودگی از 150 پیش بینی می شود نیازی به تعطیلی مدارس نباشد اما نتیجه نهایی در این خصوص را کارگروه اضطرار آلودگی هوا اتخاذ خواهد کرد که اگر تصمیم جدیدی گرفته شود در ساعات دیگر اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار