خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان همدان از بهره مندی 11 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان همدان از خدمات آموزشی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۵۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان همدان از خدمات آموزشی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: خدمات آموزش خانواده به خانواده‌های تحت حمایت با همکاری واحد فرهنگی این نهاد برای زنان سرپرست خانوار حائز شرایط ازدواج مجدد، زنان سرپرست دارای فرزند در خانه، افراد در شرف ازدواج ، زوج های جوان، دوشیزگان غیرمحصل، مشمولین طرح های اشتغال و خودکفایی و طرح اکرام، بی‌سوادان 10 الی 49 سال تحت آموزش، خانواده‌های متقاضی طرح فلاح و ساکن در مناطق ویژه اجتماعی، نوجوانان در آستانه بلوغ و سالمندان ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ابراز داشت: بیشترین آموزش برای زنان سرپرست دارای فرزند در خانه با تعداد 2 هزار و 471 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه مشاوره و آموزش خانواده در راستای حفظ سلامت روان و عزت نفس خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود، تصریح کرد: خدمات آموزش خانواده رایگان و به صورت گروهی به مددجویان ارائه شده که به تعداد یک هزار و 50 نفر در قالب طرح فلاح آموزش دیده‌اند.
ابراهیمی تاکید کرد: اصلی‌ترین آموزش‌های ارائه شده به مددجویان در زمینه مشاوره‌های پیش از ازدواج، شغلی، تحصیلی، خانوادگی و تربیت فرزندان بوده است.

وی اظهار داشت: تمرکز در حوزه فرهنگی و توجه به مسائل مشاوره خانواده های تحت حمایت رویکرد اقتصادی این خانواده ها را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان داشت: اگر تمرکز ما در حوزه فرهنگی و توجه به مسائل مشاوره در این خانواده‌ها تقویت شود به طور قطع در رویکرد اقتصادی خانواده‌ها اثرگذارتر بوده و استقلال اقتصادی را به دست می‌‌آورند و نیاز به حمایت امداد نیست.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این نهاد در استان گفت: اگر تمرکز دستگاه‌های اجرایی در بحث مسائل فرهنگی باشد، بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی کاسته می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات