خبرهای داغ:
گفت‌وگوی بسیج با تاکسیران خلاق ملایری؛

نرم‌افزارهای گوشی رایگان اما هزینه کتاب‌ بالا

یک تاکسیران خلاق ملایری با بیان اینکه مسئولین باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گام بردارند، گفت: نرم‌افزارهای گوشی را به راحتی و رایگان می‌توان دانلود کرد اما کتاب‌ها را باید به قیمت بالا خریداری کنیم و مسئولین باید برای این مسئله فکری بکنند.
کد خبر: ۸۶۱۴۹۴۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سیدمطهر موسوی لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد ملایر متولد 1366 و ساکن شهر ملایر است که در کنار شغل اصلی خود کار فرهنگی نیز انجام می‌دهد که در رابطه با این عمل خیرانه با وی به گفت‌گو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

بسیج: شغل اصلی شما چیست؟

موسوی: راننده‌ام و در خط بازار به طالقانی مشغول هستم و نورافشانی مراسمات ملی مذهبی در شهرستان را نیز انجام می‌دهم.

بسیج: چند سال است که به رانندگی مشغول شده‌اید؟

موسوی: هفت سال وارد این عرصه شدم.

بسیج: در خصوص اقدام فرهنگی خود توضیح بفرمایید.

موسوی: در رادیو اعلام شد که سرانه مطالعه در ایران 2 دقیقه است و من به این فکر افتادم که یک کار فرهنگی انجام دهم و در آن زمان نیز روزنامه غربی پیامبر گرامی اسلام (ص) را مورد اهانت قرار داده بود و جرقه‌ای در ذهنم زده شد تا ابتدا کتابی را در تاکسی خود قرار دهم و این کار با کتابی به عنوان تعالیم آل محمد(ص) آغاز شد.

در ماه محرم و صفر نیز با توجه به مضامین این روزها کتاب‌هایی مانند «آشنای غریب» و «نشانه‌های ظهور» را در تاکسی خود می‌گذاشتم و بعد از محرم و صفر نیز از کتاب‌هایی با موضوعات پندآموز و طنز استفاده کردم.

بسیج: کتاب‌ها را با هزینه خود تهیه می‌کنید؟

موسوی: هزینه این کتا‌ب‌ها را خود پرداخت می‌کنم تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که مطالعه بهترین تجربه است و با این کار شاید بتوانم در طول مسیر کتاب را جایگزین گوشی تلفن همراه کنم.

بسیج: چه مدتی است این کار را انجام می‎دهید؟

موسوی: حدود 9 ماه است که با استقبال خوبی نیز در تاکسی مواجه شده است.

بسیج: در این مدت خاطره‎ای از این کار دارید؟

موسوی: بله؛ روزی یک خانم سوار تاکسی شد و در طول مسیر شروع به خواندن کتاب کرد و در انتهای مسیر از من خواست تا کتاب را ببرد و بعد از مطالعه کتاب را بعد از 4 روز تحویل تاکسیرانی دادند و در کتاب نامه‎ای گذاشته بودند که من قصدم مطالعه کتاب بوده است.

بسیج: خودتان نیز به مطالعه علاقه دارید؟

موسوی: میانگین حداقل 40 دقیقه کتاب می‌خوانم و به کتابهای مذهبی علاقه زیادی دارم و کتاب‌هایی را که در پشت صندلی می‌گذارم قبلاً خودم به طور کامل خوانده‌ام و از تاکسیرانی و شغلم راضی هستم.

بسیج: سخنی یا درخواستی با مسئولان دارید؟

موسوی: امیدوارم مسئولین بتوانند فرهنگ کتابخوانی در جامعه را رواج دهند.

شما می‌توانید نرم‌افزارهای گوشی را به راحتی و رایگان دانلود کنید و کتاب‌ها را باید به قیمت بالا خریداری کنیم و مسئولین باید برای این مسئله فکری بکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات