خبرهای داغ:
مسئول بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان خبر داد

برگزاری طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در همدان

مسئول بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به برگزاری طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان در مدارس گفت: گروه هدف این طرح، دانش آموزان چهارم ابتدایی است.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۴۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اکبر کاوسی‌امید در جلسه شورای همفکری (شورای قشر) فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به سخنان رهبری، یکی از مهمترین مولفه‌های ایجاد تمدن اسلامی را تولید علم عنوان کرد.

وی افزود: برای اینکه الگوی دنیا باشیم باید از لحاظ علمی در جهان پیشرو بود و این امر باید در آموزش و پرورش صورت گیرد.

مسئول بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به برگزاری طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان بیان داشت: گروه هدف طرح شهاب، دانش آموزان چهارم ابتدایی است.

وی ادامه داد: مراحل این طرح باید با شناسایی استعدادها دردوره چهارم وسپس پنجم وششم ابتدایی آغاز شود و طی آزمون‌هایی جمع‌بندی و مورد بررسی قرار گیرد و در دوره متوسطه غنی‌سازی شود تا دانش‌آموزان در مسیر استعداد خود هدایت شوند.
کاوسی امید خاطرنشان کرد: با اجرای طرح شهاب می‌توان استعدادهای برتر و خاص را در تمام مدارس شناسایی و کشف کرد.

در ادامه جلسه نیز با انتقاد از سیاست آموزشی و مدارس تیزهوشان طرح یکسان بودن مدارس مطرح شد و در نظر گرفتن مزایا و تشویق برای معلمانی که این طرح را انجام دهند، آسیب‌شناسی این طرح بعد از اجرایی شدن، ایجاد ملاک و معیارهایی برای تعیین سطح کیفیت اجرای این طرح در مدارس و برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمین و آشنایی هر چه بیشتر آنها با کمی و کیفی این طرح از مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات