خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: خیلی‌ها نان ولایت را می‌خورند و شعار ولایت می‌دهند اما در عمل از ولایت اطاعت نمی‌کنند و این شرک است.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۱۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمنانان حق و حقیقت در ظلم و ستم و فساد غرق شدند، اظهار داشت: دشمنانان حق و حقیقت با فاصله گرفتن از مسر حقیقت، جنایات مختلفی را انجام می‌دهند.

وی شهادت شیخ نمر باقر النمر را یک جنایت دانست و افزود: شهادت شیخ نمر که عالمی مکتبی است دنیا را تحت تأثیر قرار داده و امت‌های مسلمان در اعلام انزجار از جنایت آل سعود در کشورهای مختلف تظاهرات کردند.

خطیب نماز جمعه همدان با محکوم کردن جنایت آل سعود در شهادت مظلومانه شیخ نمر، گفت: در روز افرد بی‌گناه فراوانی مظلومانه کشته می‌شوند اما شهادت شیخ نمر در دنیا موج آفرینی کرد و تمام کشورهای اروپایی، امریکایی، مسلمانان و غیر مسلمانان این جنایت را محکوم کردند.

وی بیان کرد: شهادت در راه خدا اعتبار، ارزش و فضیلت است اما درجه و جایگاه همه شهدا یکسان نیست و هر چقدر اندازه علم، عمل، معرفت، غیرت دینی، فداکاری و ایثار بیشتر باشد بازتاب شهادت در دنیا و آخرت بیشتر است.

محمدی با بیان اینکه شهادت سردار حاج حسین همدانی در تمام ایران موج آفرینی کرد، افزود: موج آفرینی شهادت سردار همدانی بازتاب ارزش‌های الهی این انسان است که در دنیا اینگونه خود را نشان می‌دهد.

وی ابر قدرتی جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا دانست و تأکید کرد: ایران قبل از انقلاب اسلامی حت توان تولید سیم خاردار را نداشت و از خارج وارد می‌کرد اما امروز به برکت خون شهدا موشک‌هایی با برد 2 هزار کیلومتر تولید می‌کند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: موشک‌های ایران خواب را از چشمان امریکا گرفته است . مگر هنگامی که امریکا با جمهوری اسلامی قطع رابطه کرد اتفاقی رخ داد که حالا با قطع رابطه چند کشور به اندازه قوطی کبریت اتفاقی بی‌افتد.

وی به جنایات آل سعود اشاره کرد و گفت: آل سعود انتقام شکست بزرگ در عراق و سوریه را از شیخ نمر گرفت چراکه روحانیت شیعه در خط مقدم جبهه قربانی می‌دهد.

محمدی با یادآوری این موضوع که هیچ قشری در جامعه به نسبت جمعیت به اندازه روحانیت شهید تقدیم انقلاب اسلامی نکرده است، تصریح کرد: جنایت و حماقت آل سعود با شهید کردن شیخ نمر باعث رسوایی آنها شده است.

وی با بیان اینکه اگر شهدا نبودند ایران اسلامی امروز ابر قدرت نبود، عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه نداشتیم و اگر هم بود در چند شهر به صورت محدود برگزار می‌شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در 850 شهر ایران نماز جمعه برگزار می‌شود.

خطیب نماز جمعه همدان افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی که 45 کشور از جمله عربستان از صدام حمایت می‌کردند، اگر نماز جمعه نبود ما شکست می‌خوردیم چراکه بزرگترین حامی فکری، معنوی، مذهبی، مالی و... رزمندگان، نماز جمعه بود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نماز جمعه را قرارگاه مقابله با جنگ نرم معرفی کرد که فرمانده آن امام جمعه است.

محمدی افزود: اگر فردی بدون عذر شرعی سه مرتبه نماز جمعه را ترک کند منافق است چراکه نماز جمعه حج فقرا بوده و هر گامی که برای برگزاری این فریضه برداشته شود حسنه نوشته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه اول نماز جمعه این هفته همدان به موضوع انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: صلاحیت از داوطلبی که مورد تأید شورای نگهبان قرار گیرد مورد احترام است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، تصریح کرد: حق الناس بودن یعنی اینکه تمام افرادی که در انتخابات دخیل هستند باید حق الناس را مدنظر داشته باشند و اگر از کاندیدایی که اصلح نیست حمایت کنیم ظلم به ملت است و اگر از کاندیدای اصلح حمایت نکنیم هم ظلم به امت است و این مصداق حق الناس است.

وی عنوان کرد: در عرصه انتخابات چه رأی دهندگان و چه انتخاب شوندگان و از سویی دیگر افرادی که برای کاندیداها تبلیغ می‌کنند باید مراقب باشند که رقبا را تخریب نکنند.

محمدی با اشاره به اینکه در انتخابات باید آخرت را مدنظر داشت، بیان کرد: افرادی که در انتخابات بی تقوایی می‌کنند مدیون 2 میلیون نفر جمعیت استان همدان هستند و به کاندیداها توصیه می‌کنم که فضا را آلوده نکنند چراکه این مصداق نفاق و بی دینی است.

وی با اشاره به اینکه اطاعت از نماینده ولی فقیه واجب است، تصریح کرد: اگر از نمایندگان ولی فقیه اطاعت نکنیم مطمئنا از ولایت نیز اطاعت نمی‌شود.

امام جمعه همدان گفت: خیلی‌ها نان ولایت را می‌خورند و شعار ولایت می‌دهند اما در عمل از ولایت اطاعت نمی‌کنند و این شرک است.

وی در خطبه دوم به موضوع مصرف گاز و مطالبات شرکت گاز اشاره کرد و افزود: شرکت گاز استان همدان از ادارات و کارخانجات 47 میلیارد تومان مطالبات دارد که پرداخت نمی‌کنند.

محمدی با بیان اینکه پول آب، برق و گاز حق الناس است، بیان کرد: در سطح کشور یک هزار و 56 شهر و 18 هزار و 722 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی یکی از مصائب جامعه را مصرف بی رویه نعمات الهی برشمرد و عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی بر موضوع مصرف بهینه تأکید دارد.

خطیب نماز جمعه همدان با بیان اینکه هیچ شهری در کشور به اندازه همدان تاکسی ندارد، تصریح کرد: علت افزایش تعداد تاکسی در همدان به خاطر نبود اشتغال است چراکه اگر با انجام سرمایه گذاری کارخانجاتی احداث می‌شد مردم در آن واحدها شاغل می‌شدند و نیازی به تعداد بالای تاکسی نبود.

وی گفت: امیدورایم کسانی را به مجلس شورای اسلامی بفرستید که اهل بصیرت، تعهد و تخصص باشند تا مشکلات مردم از جمله بیکاری را حل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات