یادداشت اختصاصی/ داود شکرالله زاده

شورای نگهبان و حفظ قداست

علاوه بر بررسی و انتخاب افراد قابل صلاحیت، حفظ و صیانت از آرای مردم در انتخابات، حمایت از شورای نگهبان و حفظ قداست آن در برابر تهاجم و فتنه اندوزی دشمنان خارجی و داخلی یکی از واجبات شرعی خواص و ملت حزب الله ایران اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۱۹۰۶۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، داود شکرالله زاده کارشناس فرهنگی در یادداشتی با اشاره به ضرورت انتخابات پیش رو نوشت:

با نزدیکی به ایام انتخابات ، گروهها و جریانهای سیاسی مشغول فعالیت میشوند و از تمام ظرفیت های خودشان ، جهت بدست آوردن پست سیاسی  استفاده میکنند. البته نباید جریانهایی که از شریان حزب الله جوشیده و برای حفظ و پیشبرد آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش میکنند، را نادیده گرفت.اما با گذشت یک ربع قرن  از عمر با برکت انقلاب اسلامی جریانها، سیاستمداران، ایدوئولوژیست ها و کودتاچیان جدیدی با ابزارها و روشها های متفاوت و تفکرهای مختلف پا به عرصه گذاشتند. جریانهایی که نبض حیاتشان برای دلارهای آمریکایی میزند و در هنگامه انتخابات تخریب و فشار بر علیه یکی از عالیترین شوراها به نام شورای نگهبان ، اولین هدف آنهاست.
دو عامل علت تحت فشار قرار دادن شورای نگبان است: اول تهدید شورای نگهبان و حتی تهدید نظام در صورت عدم تایید صلاحیت کاندیدای مورد نظر و دوم: ایجاد شک و تردید در بین مردم نسبت به عدالت و یکجانبه نگری شورای نگهبان می باشد.
حساسیت و آتش افروزی دشمنان خارجی و خودباختگان داخلی نسبت به شورای نگهبان، ذکر چند نکته  را می طلبد که بیان آن خالی از لطف نیست.

1-    دموکراسی و شورای نگهبان؛ تقابل یا تکامل :
دموکراسی ؛ آمال و آرزوی خیل عظیمی از مردم و سیاست مداران جهان میباشد. در طول تاریخ خونهای زیادی از مردم خاص و عام ، جهت دست یافتن به دموکراسی ریخته شده است. آرمان و اهداف کشورهای قدرتمند و بزرگ دنیا، رسیدن به دموکراسی است و در همین سیر ، برنامه ریزی و قانون گذاری میکنند، اما هنوز نتوانستند آنچه را که از دموکراسی تعریف میشود را بصورت کامل و جامع پیاده سازی کنند.
دموکراسی در اصل به معنی دخالت مردم یا ملت در سرنوشت کشورشان و انتخاب افرادی از دل جامعه جهت مدیریت و اداره کشور در بازه های متفاوت زمانی است. یکی از بزرگترین مزیتهای دموکراسی، موروثی نبودن حکومت است و افراد مختلفی با هر نوع گرایشی میتوانند پا به عرصه بگذارند و در انتخابات شرکت نمایند و با کسب حداکثریت رأی ، نماینده ملت یا رئیس دولت بشوند.
انقلاب اسلامی که با مردم و به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت و با رای  98.2 درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران ، رنگ دموکراسی بیش از پیش به خود گرفت. حال انقلاب اسلامی ایران از داعیه داران دموکراسی در جهان است، کشوری که میانگین یک انتخابات در سال برگزار میکند و این در تمام کشورهای جهان اگر نگوییم بی نظیر، بلکه کم نظیر است. حتی کسانی که مدعی دموکراسی هستند همچون امریکا و دیگر همتایان آن چنین انتخاباتی ندارند. در طی این چند سال رسانه های غربی خود اعتراف نمودند ، تعداد شرکت کنندگان در هر انتخابات در ایران اسلامی با گذشت سی و اندی سال، از قدرت و عزت انقلاب نه تنها کم نشده است بلکه بیشتر شده است.
اما بعضی از منتقدین خارجی و داخلی ، اصل انتخابات در ایران را زیر سوال میبرند و میگویند انتخاباتی که با فیلترینگی به نام شورای نگهبان همراه باشد، برخلاف دموکراسی است و فیلتر نیز در دموکراسی معنا ندارد و آن باعث کمرنگ شدن حضور سلیقه های مختلف در انتخابات است و همین امر موجب محدود کردن انتخابات مردم میشود و این خود نیز در تضاد دموکراسی است .
در جواب اینگونه منتقدین ( چه منتقدین دلسوز و چه منتقدین معارض )باید گفت دموکراسی ، علاوه بر نقاط قوت ، دارای نقاط ضعف زیادی است و یکی از نقاط ضعف آن، معیار سنجش بر اساس "کمیّتی بودن یا نسبیّـتی بودن" آن بجای کیفیت است . رأی حداکثری مردم، نتیجه را مشخص میکند و نتیجه گاهی موافق و مطابق حق است و بسیاری از اوقات نیز در مقابل حق است واین برخلاف آیه مبارکه « وَإِن تُطِع أَكثَرَ مَن فِي الأَرضِ يُضِلّوكَ عَن سَبيلِ اللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِن هُم إِلّا يَخرُصونَ»1 است. در اسلام معیار و میزان ، حق است و تاریخ گواه بر به انحراف کشیده شدن مردم و یا ملتی از صراط مستقیم است.
بهترین راه برای حفظ حق و همچنین روحیه ی دموکراسی، حفظ اکثریت در چهارچوب شریعت است و این نیز بر عهده ی شورای نگهبان می باشد. چهارچوب و نظارتی که در همه کشورهای قدرتمند از جمله آمریکا، فرانسه و ... جزء مهمترین قانونهای آن کشورها محسوب می شود.
2-    ترس از بی عدالتی یا ترس از رسوائی
جریانهای خودباخته طبق عادت، در ایام انتخابات، قبل از بررسی صلاحیت کاندیداها، برکوس بی عدالتی میدمند، هشدارهای تند و تیز برعلیه شورای نگهبان میدهند و با کمک رسانه های خود جریان سازی میکنند. خود را پیشاپیش قربانی فیلترینگ شورای نگهبان اعلام میکنند تا شاید بتوانند رای و نظر شورای نگهبان را تحت تاثیر خود قرار دهند و آن را از مسیر اصلی به انحراف بکشند.
نگاهی گذرا به تاریخ فعالیت شورای نگهبان از بدو تاسیس تا به امروز ، شاهد وابستگی به هیچ جناح یا جریانی نبوده است. انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ، نمونه بارزی از حفظ استقلال و عمل به قانون شورای نگهبان است.
رسانه های حامیان فتنه که جریان سازی بر علیه شورای نگهبان را آغاز نموده و بصورت مستقیم و غیر مستقیم هشدار میدهند، نشان دهنده چیزی جز ترس از رسوائی نیست که مبادا بازی را شروع نکرده ، با باخت به پایان ببرند.
 این خودباختگی زود هنگام، ناشی از ضربه محکم مردم با بصیرت در ایام 9 دی سال 88 است که با بصیرت افزایی ملت، امید فتنه گران به ناامیدی کشیده شد.
فرجام سخن اینکه ، علاوه بر بررسی و انتخاب افراد قابل صلاحیت،  حفظ و سیانت از آرای مردم در انتخابات،  حمایت از شورای نگهبان و حفظ قداست آن در برابر تهاجم و فتنه اندوزی دشمنان خارجی و داخلی یکی از واجبات شرعی خواص و ملت حزب الله ایران اسلامی است زیرا خدشه نمودن جایگاه شورای نگهبان، نفوذ دشمن را به همراه خواهد داشت که با بصیرت افزایی ملت ایران اسلامی، دشمنان آرزوی خود را به گور خواهند برد.  


منبع:
1ـ سوره مبارکه الأنعام آیه ۱۱۶
ارسال نظرات
آخرین اخبار