خبرهای داغ:
مشاور سیاسی ولی فقیه در سپاه:

دنیاگرایی افراد، علت تمایل به ارتباط با آمریکاست

مشاور سیاسی ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر پیگری رهنمون‌های رهبری در خصوص مقابله با جریان هایی که در کشور ضد استکباری نیستند، گفت: گسترش این تفکرات باعث تحقق جریان بسیار خطرناک نفوذ آمریکا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۳۴۶۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،پس از آنکه هاشمی رفسنجانی در واکنش به رد صلاحیت سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان، صلاحیت شورای نگهبان را مورد تردید قرار داد، مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بر حاکم بودن فضای « صد درصد انقلابی» بر نهاد تصمیم سازی این سازمان تاکید کردند.

 در این باره نظر سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سابق ستاد کل نیروهای سپاه پاسداران و مشاور سیاسی ولی فقیه در سپاه، جویا شدیم. وی در این خصوص  گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با امیر دریابان شمخانی و اعضای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اینکه بایستی فضاهای دستگاه‌های این‌چنینی باید انقلابی باشد برمی‌گردد به این اصل که انقلاب اسلامی در ایران و جمهوری اسلامی با رای و خواست مردم مستقر شد. این انقلاب هم آرمان هایی دارد و بایستی نظام هم در مسیری حرکت کند که این اهداف انقلابی محقق شود.

وی لازمه تحقق این اهداف را در رویکرد صد درصد انقلابی تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های حکومتی و حاکمیتی دانست و افزود: اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف خصوصا حوزه‌های امنیت ملی و حوزه‌هایی که مربوط به منافع ملی هستند که در صدر آن‌ها امنیت قرار داد، خوب کنیم باید نگاه ها انقلابی باشد. زیرا امروزه دشمنانی که ما را تهدید می‌کنند و منافع ملی ما را نشانه رفته اند، مشکل اصلی‌شان با اصل انقلاب اسلامی و سیاست های جمهوری اسلامی است. از این رو اگر بخواهیم در برابر دشمنانی با این مختصات به موفقیت برسیم، حتما باید رویکرد انقلابی داشته باشیم و با همان نگاهی که انقلاب پیروز شد، باید آن را پیش ببریم و با تهدیدات مقابله کنیم.

سردار جوانی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در کشور نمونه‌هایی از رفتارهایی با موضوع عدم مقابله با استکبار وجود دارد یا خیر که مقام معظم رهبری به مقابله با این جریان ها اشاره داشتند، گفت: در کشور ما از همان ابتدا پیروزی و استقرار نظامی جمهوری اسلامی، نگاهی بر خلاف نظر مردم و امام خمینی وجود داشت مبنی بر اینکه نباید اساسا با آمریکا مقابله کرد زیرا برای پیشبرد منافع کشور، با توجه به اقتضائات آن زمان ارتباط با آمریکا یک ضرورت است. اما دیدگاه امام و مردم این بود که باید در مقابل این کشور ایستادگی کرد. دلیل این رویکرد هم برمی‌گردد به ویژگی‌های خود دولت آمریکا و روحیات استکباری آن که درصدد سلطه بر دیگر ملت ها از جمله ملت ایران است. از این رو اگر ملتی می‌خواهد عزت و استقلال خود را حفظ کند باید در مقابل آمریکا بایستد.

وی در ادامه دیدگاه انقلابی را یک دیدگاه معقول و مبتنی بر آموزه‌های دینی توصیف کرد و افزود: در گذر زمان برخی از افرادی که همراه با انقلاب بودند و حتی در مقابل آمریکا قرار داشتند از این وضعیت زاویه گرفتند که ریشه در هوا و هوس و دنیاگرایی این افراد داد. برای مثال گه گاهی در حوزه نظریه‌پردازی نظریاتی مطرح می‌کنند که مشکلات امروز ما برمی‌گردد به آمریکا ستیزی این دوران. و این دقیقا برخلاف واقعیت است. زیرا اگر امروز ملت ایران عزت دارد و پیشرفت زیادی کرده، به خاطر ایستادگی است اما کسانی که تفکرات لیبرالیستی دارند،اساسا معتقد به رابطه با آمریکا هستند.

مشاور سیاسی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: در این بین برخی از گروه ها و جریان هایی که در سال های گذشته در درون نظام بودند و مسئولیت‌هایی هم داشتند امروز به نوعی برای عادی سازی ارتباط با آمریکا ابراز تمایل می‌کنند و بر این باورند مشکلات کشور از این طریق حل می‌شود. جالب آنکه آمریکایی‌ها هم از برقراری روابط استقبال می‌کنند. زیرا وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم آن‌ها در جمع بندی خود به این نتیجه رسیده اند که اگر در 37 سال گذشته سیاست هایشان در قبال نظام ما با شکست روبرو شده بود، به خاطر عدم رابطه بوده است.

سردار جوانی ادامه داد: آمریکایی‌ها متوجه شدند قطع رابطه یک اشتباه راهبردی بوده است و در واقع فاصله مذکور به ضرر آمریکا و به نفع نظامی جمهوری اسلامی بود. زیرا امام خمینی در خصوص رابطه با این کشور گفته بود: رابطه آمریکا و ایران رابطه ظالم و مظلوم و رابطه گرگ و میش است و این سخن درستی از منظر ملت ایران بود. لذا امروز آمریکا در تلاش است تا برقراری ارتباط، همان پروژه نفوذ را که پروژه بسیار خطرناک است، در قبال نظام ما دنبال کند. از این رو مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید مقابل کسانی که روحیه ضد استکباری ندارند و به دنبال تهی کردن کشور از این روحیه هستند، ایستاد.

وی همچنین عنوان کرد: خصلت نظام سلطه در توسعه طلبی است و همانطور که تاکید شد اگر قرار است استقلال کشور حفظ شود باید طبق رهنمون رهبری در مقابل این قبیل اندیشه‌ها ایستاد و غفلت از این مساله می تواند خسارات جبران‌ناپذیری در آینده به دنبال داشته باشد.

سردار جوانی در پایان در خصوص اینکه آیا کسانی که در پی برقراری رابطه با آمریکا هستند از بیرون خط گرفته اند گفت: برخی از این ها کاملا با بیرون ارتباط دارند، در خارج تحصیل کرده اند و رفت و آمد دارند از این رو احساس می‌کنند منافعشان از این راه تامین می‌شود. بعضی هم ارتباطی با بیرون ندارند ولی دنبال ایجاد یک زندگی راحت و تجملی هستند که می‌توانند به زعمشان با همراهی با غرب بدان رسید و خب این اشتباه بزرگ است. ما باید درصد تامین معیشت مردم، حل مشکلات اقتصادی کشور و رفاه ملت باشیم ولی این تصور که نزدیک به غرب تحقق بخش این اهداف است، اشتباه است. چون آمریکایی‌ها اگر گشایش‌هایی را هم برای ما منظور کنند در نهایت به دنبال ضربه به ملت ایران و اعمال سلطه مجدد هستند. این موضوع یک هوشمندی خاصی می‌طلبد.

وی افزود: در میان کسانی که ارتباط با آمریکا را دنبال می‌کنند، مجموعه‌ای از نیروها وجود دارد که باید هر کدام را به دقت مطالعه کرد و نمی‌توان برای همه یک حکم صادر کرد. قطعا بخشی از آن‌ها عوامل بیرونی و دشمن هستند برخی هم اصلا قصد خیانت ندارند ولی تصور می‌کنند از این راه می‌توان مشکلات را حل کرد. لذا این یک مجموعه واحد نیست و نگاه ها و انگیزه‌های کاملا متفاوتی در آن وجود دارد.

منبع:موج

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار