خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان همدان بابیان اینکه ۷۱ هزار نفر در راستای اشتغال‌زایی آموزش شغلی دیدند، گفت: در خصوص تسهیلات بانکی از طریق بانک مهر اقتصاد ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات کوچک به متقاضیان واگذار شده است.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۶۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام صادقی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه جهاد سازندگی سه نوع فعالیت دارد که شامل اردوهای جهادی، خدمت‌رسانی و فعالیت‌های عمرانی است، اظهار داشت: جهاد سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی نیز واردشده و هدف مردمی کردن اقتصاد و توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود است.

وی با اشاره به توزیع 3 هزار بروشور در راستای اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی عنوان کرد: هماهنگی با ادارات در حوزه تولید و توجه به چرخه فروش و بازاریابی در تولید و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر فعالیت‌های جهاد سازندگی است.

صادقی از شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی در راستای تولیدات دامی و کشاورزی خبر داد و گفت: تفاهمنامه‌هایی با جهاد کشاورزی، دامپزشکی و فنی و حرفه‌ای بسته‌شده است.

وی بابیان اینکه ۷۱ هزار نفر در راستای اشتغال‌زایی آموزش شغلی دیدند، افزود: در خصوص تسهیلات بانکی از طریق بانک مهر اقتصاد ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات کوچک به متقاضیان واگذارشده است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان بیان کرد: انعقاد قرارداد با شرکت‌های پشتیبان برای تأمین نهاده‌های دامی و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات از دیگر اقدامات جهاد سازندگی استان است.

وی بابیان این موضوع که جهاد سازندگی در عرصه صنایع تبدیلی و مشاغل خرد و صنایع کوچک فعالیت می‌کند، اظهار داشت: پرورش آبزیان، احداث حوضچه پرورش ماهی و تولید عسل و تولید ورمی کمپوست و بافندگی و ریسندگی و غیره جزو فعالیت‌های جهاد سازندگی است.

صادقی اعتبار امسال جهاد سازندگی استان همدان را ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: این اعتبار در عرصه صنایع تبدیلی و صنایع کوچک و مشاغل خانگی هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه 2 هزار ۵۸۶ نفر در راستای اشتغال‌زایی و صنایع تبدیلی آموزش دیدند، گفت: ۹۲ درصد از تسهیلات در بخش صنایع کوچک و بیش از ۷۰ درصد در بخش صنایع تبدیلی جذب‌شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان بیان داشت: ۵۹۷ مرد و ۱۸۶ زن از تسهیلات جهاد سازندگی استان همدان برای اشتغال‌زایی برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید ماکیان در استان همدان زیاد است اما کشتارگاه به میزان کافی وجود ندارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در این جلسه گفت: ۱۲ تیم از استان همدان در شانزدهمین مسابقات ملی مهارت کشور شرکت کردند که این تعداد تیم از بین دو هزار و ۲۰۰ نفر انتخاب‌شده بودند.

علیرضا مهرابی بیان کرد: هشت نفر از استان همدان در این مسابقات موفق به کسب مدال شدند که سه مدال طلا نیز در بخش نرم‌افزار و آجرچینی به دست آمد، رتبه امسال استان همدان در مسابقات در بخش تیمی از رتبه ۱۰ سال گذشته به رتبه پنج رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات