خبرهای داغ:
مدیرکل ارشاد همدان خبر داد

صدور ۲۷ مجوز نشریه در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: امسال 27 مجوز نشریه در همدان صادر شده است که امیدواریم فعالیت مناسب و تاثیرگذاری داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۳۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاضل عبادی بعدازظهر امروز در کارگروه رسانه استان همدان اظهار داشت: از جامعه رسانه‌ای همدان 329 نفر شامل 167 نفر آقا و 162 نفر خانم عضو سیستم جامع مستندسازی سوابق و آثار خبرنگاران کشور(سمان) شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد پروانه 127 نفر تایید شده است، افزود: در حال حاضر 800 نفر از استان همدان عضو صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران هستند که 152 نفر آنها خبرنگار بوده و تنها 62 نفر از این تعداد بیمه صندوق هنر شده‌اند.

عبادی درباره بیمه افراد جدید توسط صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران نیز گفت: به سبب بدهی صندوق به سازمان تامین اجتماعی و مشکلات مالی، در حال حاضر افراد جدیدی در این صندوق بیمه نمی‌شوند.

وی با اعلام اینکه در استان همدان 113 مجوز نشریه صادر شده است، گفت: در حال حاضر در استان همدان 16 نمایندگی خبرگزاریهای کشوری و 30 نمایندگی روزنامه‌های سراسری در حال فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 36 مجوز جدید برای نشریات در همدان صادر شد، گفت: امسال نیز 27 مجوز نشریه در همدان صادر شده است که امیدواریم فعالیت مناسب و تاثیرگذاری داشته باشند.

* ارتباط مناسبی بین استانداری همدان و رسانه‌ها شکل گرفته است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از تعامل رسانه‌ها با دستگاه‌های در مناسبتهای مختلف بیان کرد: در اتفاقات مهمی همچون سفر ریاست جمهوری و انتخابات تلاش شده بیشترین تعامل را با رسانه‌ها داشته باشیم تا عملکرد رسانه‌ای با کمترین مشکل انجام شود.

احسان شهابی افزود: در راستای حمایت از روزنامه‌ها و هفته‌های استان همدان با تمامی دستگاه‌های دولتی و فرمانداریها مکاتبه شده تا اشتراک سالانه را از نشریات محلی داشته باشند .

وی با بیان اینکه ارتباط مناسبی بین استانداری همدان و رسانه‌ها شکل گرفته است، گفت: اگر دستگاه دولتی یا اداره‌ای خلاف این مکاتبات عمل کرده و اشتراکی از روزنامه‌ها دریافت نکرده است توسط خانه مطبوعات به روابط عمومی استانداری همدان اعلام شود.

شهابی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر شکایت دستگاه‌های دولتی از رسانه‌های استان همدان ارائه نشده است، گفت: برخی موارد به صورت شفاهی مطرح شده که با برگزاری جلسات این مشکلات حل شده است.

وی بیان کرد: به تازگی نامه‌ای به دستگاه‌های استان همدان ابلاغ شده تا مطالبات مطبوعات را تا پایان سال پرداخت کنند و این مطالبات به سال بعد منتقل نشود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات