یک اقتصاددان در گفتگو با "بسیج":

دولت برای اقتصاد مقاومتی اقدام جدی نکرد

یک اقتصاددان با بیان اینکه پس از برجام در لغو تحریمها تغییر قابل توجهی برای ایران مشاهده نشده افزود: تاکید رهبرمعظم انقلاب در عرصه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بود اما دولت کار جدی در این خصوص انجام نداده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۵۹۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

مهدی حنطه اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سال جاری به دلیل اینکه شکل تحریمها تغییر پیدا کرده از اولویت و حساسیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه  پس از برجام در لغو تحریمها تغییر قابل توجهی برای ایران مشاهده نشده افزود: تاکید رهبرمعظم انقلاب در عرصه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بود با توجه به اینکه سیاست های کلی اقتصادمقاومتی چندین سال ابلاغ شد  اما  دولت کار جدی در این خصوص انجام نداده است.

این استاد دانشگاه با  تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نقطه مقابل سیاست درهای باز است خاطرنشان کرد: این روندی که برخی از حوزه های دولتی پیش گرفتند خلاف اسیاست های قتصاد مقاومتی است .

حنطه گفت: اقتصاد مقاومتی تاکید بر ظرفیت های درونی  کشور است؛ با نگاه به  سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر انقلاب تبیین  شده بر اقتصاد درون زای برون نگر تاکید شده  تا از قابلیت های درونی اقتصاد در مقابل تهدیدات و شوک های بیرونی  بهره بگیریم.

این اقتصاددان تصریح کرد: سیاست های 10 گانه اقتصادمقاومتی و الزاماتی که در این حوزه رهبر انقلاب تاکید داشتند اهمیت ااقتصاد مقاومتی را می رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار