فرمانده هنرمند بسیج جزیره هرمز عنوان کرد

راهیان نوری به مقصد جزیره شهیدان

فرمانده بسیج جزیره هرمز، این جزیره را مناسب‌ترین مقصد راهیان نور دریایی دانست چرا که علاوه بر داشتن مردمی معتقد، بیشترین شهید را با توجه به مقیاس جمعیتی خود به انقلاب تقدیم کرده است.
کد خبر: ۸۶۵۵۱۷۰
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مهدی سلامتی هرمزی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای جزیره هرمز، از جمله تلاشگران در راه پیشرفت راهیان نور دریایی است و از سپاهیانی است که در امور فرهنگی و هنری در استان هرمزگان حرفی برای گفتن دارد و برای مردم جزیره با توجه به وابستگی‌اش به شهید صمد و ابراهیم سلامتی هرمزی از افراد شناس است. این فرمانده در کارنامه هنری خود بازی در فیلم مستند جزیره رنگین، همکاری با گروه‌های هنری و از همه جالب‌تر ایده نمایش ساحلی را دارد که در دنیا بی‌نظیر است و البته به ثبت رسیده است. شاید به همین علت و سابقه فرهنگی‌اش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز، باشد که وی با وجود اینکه در دوره جوانی به سر می‌برد به عنوان فرمانده این جزیره انتخاب شده است. با این هنرمند در خصوص راهیان نور دریایی به گفت و گو می‌پردازیم.

مهدی سلامتی هرمزی در رابطه با برگزیده شدن جزیره هرمز به عنوان مقصد راهیان نور دریایی، اظهار داشت: سرداران فضلی و ترابی با توجه به موقعیت استراتژیک جزیره، هرمز را از میان جزایر انتخاب کردند و علت آن تقدیم بیشترین شهید به نظام جمهوری اسلامی از بین شهرهای ایران با توجه به مقیاس جمعیتی است.

وی ادامه داد: همچنین این جزیره شهدای مفقود و جانبازهای زیادی دارد که رشادت‌های آنان زبان‌زد است، دلیلی دیگر نزدیکی جزیره به بندر عباس و کمتر شدن احتمال دریازدگی زائران است.

فرمانده جزیره هرمز با بیان اینکه قرار هست راهیان نور دریایی هر سال از مهر ماه تا نوروز به جزیره هرمز ادامه داشته باشد، گفت: این راهیان نور برای اقشار بسیج و دانش‌آموزان است. کارهای انجام شده در بحث فضا سازی شهدای گمنام و گلزار مطهر شهدای بهشت زهراسلام الله علیها  جزیره هرمز است که این گلزار به دلیل ضیق وقت و بعد مسافت مورد بازدید قرار نمی‌گیرد.



حراست از آب‌های  خلیج تا ابد فارس از طریق نیروی دریایی ادامه دارد

وی با تأکید بر نقش نیروی دریایی در جریان مقاومت، اذعان داشت: در جریان دفاع از تنگه هرمز، نیروهای نیروی دریایی سپاه از خود جزیره و از سایر نقاط چه در زمان مقاومت و چه در زمان حال، شبانه‌روز در حال گشت زنی و حراست هستند و اجازه هیچ تجاوزی را به آب و خاک کشورعزیزمان نمی‌دهند و نمونه‌اش دستگیری نیروهای متجاوز آمریکایی بود که در چنگال نظام جمهوری اسلامی ایران بودند.

وظیفه هر گردشگر احترام به فرهنگ منطقه بازدید است

سلامتی هرمزی، مردم جزیره هرمز را مردمی انقلابی، متدین و وفادار به انقلاب اسلامی دانست و در خصوص رفتار نامناسب برخی از گردشگران که اصول گردشگری از جمله رعایت فرهنگ منطقه بازدید را رعایت نمی‌کنند، اذعان داشت: توقع می‌رود که گردشگران با سطح فرهنگی بالاتری رفتار کنند و جلسات متعددی در بخشداری گرفته شده که با نصب بنر و پلاکارد در سطح جزیره در راستای امر به معروف و نهی از منکر، به افراد خاطی رفتارشان تذکر داده بشود، منتهی از سوی مسئولین، فردی برای اجرا هنوز وارد عمل نشده است.

وی افزود: ما از طرف سپاه ناحیه، فضاسازی با نصب بیانات مقام معظم رهبری، وصیت نامه شهدا و... داشته‌ایم اما از طرف مسئولین ذیربط و ستاد نهی از منکر تاکنون اقدامی نشده است و ظاهرا موضوع به دست فراموشی سپرده شده است به همین علت ما شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی در جزیره هرمز هستیم که هر سال هم بدتر می‌شود و باعث رنجش مردم جزیره هست.

مردم  نهی از منکر نمی‌کنند تا به گمانشان شغل خود را از دست ندهند

این هنرمند به این سوال که چرا برای مردم آموزش عمومی نهی از منکر و دفاع از حریم‌هایشان نمی گذارند، پاسخ داد: تا حدودی این کار انجام شده به طور مثال در حدود 1 سال پیش جلساتی از سوی سپاه گذاشته شد منتهی مردم جزیره به علت فقری که دارند چشم امید به گردشگران جزیره دارند و فکر می‌کنند که اگر تذکر بدهند ممکن است گردشگر کم شود. به طور مثال ما جلساتی با رانندگان ماشین‌های کرایه‌ای و سه‌چرخه‌ها گذاشتیم و از آنها درخواست انجام تذکر لسانی را داشتیم اما متأسفانه این اعتماد به نفس در برخی نیست و می‌گویند چون ما شغلی نداریم، نمی توانیم تذکر دهیم.

وی با تأیید این صحبت که شاید عدم همکاری عده‌ای برای حراست از ارزش‌ها عدم وقوف از ارزش بالای فرهنگ جزیره هرمز و حیای مردم باشد و مسئولین باید تلاش بیشتری در راستای بالا بردن اعتماد به ‌نفس ساکنان کنند، گفت: بله متأسفانه از نظر فرهنگی گروهی از مردم در سطح بالایی نیستند که امید است این مشکل با کمک‌های مادی و معنوی رفع شود.

همه مسئولین برای فراهم کردن زیر ساخت‌های جزیره هرمز کمک کنند

این فرمانده  و ایده‌ پردازنمایش ساحلی در پایان از تمامی مسئولین نظامی و غیر نظامی درخواستی داشت و اعلام کرد: از دست‌اندرکاران می خواهم که با توجه به راه‌اندازی اقدام بزرگ راهیان نور دریایی در جزیره هرمز، زیر ساخت‌ها را برای موفقیت بیشتر این جزیره، مردم آن و معرفی رشادت‌ها به صورت مستند به مردم ایران فراهم کنند. همچنین بسیج و سپاه هرمز را از نظر نیروی انسانی و امکانات تقویت کنند تا مانند راهیان نور مناطق جنوب و غرب،  راهیان نور دریایی هم رونق پیدا کند چرا که اکنون نیاز به وسایل و امکانات صوتی و تصویری داریم.

وی ادامه داد: تاکنون چندین مستند و کلیپ از شهدای این جزیره تهیه کرده‌ایم ولی امکانات حداقلی هم نیست که سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های شهیدان درویشی و فاطمه نیک را پخش کنیم تا این سفر عینی‌تر و پربارتر شود، هر آنچه بوده هم با استفاده از وسایل شخصی خود ما و بسیجیان بوده است؛ باید مسئولین فکری کنند تا ما بتوانیم خدمات دهی و اطلاع‌رسانی بهتری داشته باشیم.

منبع:بسیج پرس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا
۲۰:۰۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
گزارش بسیار جالبی بود از راهیان نور. راهیان نور خوزستان و جبهه های غرب برای مردم شناخته شده تره تا راهیان نور دریایی اونم تو هرمزگان. از اینکه معرفی کردید ممنونم
در مورد امر به معروف و نهی از منکر هم نکات قابل تاملی در گزارش بود