خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه هنوز اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری برای مردم جا نیفتاده است، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی از تمام امکانات خود به خوبی استفاده کنیم و در تولید به جایی برسیم که هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۳۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مدیران صنعت آب و برق استان همدان با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند و از رهنمودهای ایشان در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این مراسم با تبریک سال نو و با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: طی 8 سال گذشته اقتصاد جزو منویات ایشان بوده و بر روی آن تأکید دارند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه امام علی (ع) فرمودند «برای انسان آبرومند قبر از فقر گواراتر است»، افزود: اگر آسیب‌های اجتماعی را بررسی کنیم، فقر یکی از خطرناک‌ترین آنها است.

وی با تأکید بر فقرزدایی ادامه داد: اسلام به جنگ فقر آمده و با استفاده از روش‌ها و شیوه‌های مادی و معنوی، برنامه‌های مختلفی برای فقرزدایی دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فقر در جهان بیداد می‌کند، گفت: جنگ با فقر یکی از واجب‌ترین واجبات است و اقتصاد برای مبارزه با فقر تعریف شده که یک علم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هنوز اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری برای مردم جا نیفتاده است، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی از تمام امکانات خود به خوبی استفاده کنیم و در تولید به جایی برسیم که هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.

محمدی ابراز داشت: اگر درد دین و دغدغه کشور و مردم را داریم باید آسیب‌شناسی و تجزیه و تحلیل کنیم و با یافتن علل مسائل و راهکارهای آن به دنبال حال مشکلات اقتصادی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز به مردم یاد نداده‌ایم که مصرف و الگوی مصرف چیست، افزود: اصلاح الگوی مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به مصرف بی‌رویه انرژی عنوان کرد: در اسلام اسراف و تبذیر یعنی استفاده بی‌رویه و قناعت یعنی به اندازه نیاز مصرف کردن، که باید فرهنگ آن را در جامعه نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حال حاضر در مرحله شعار است، گفت: یکی از دلایل آن نیز نداشتن متخصص در این زمینه است چراکه باید بررسی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی صورت گیرد تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

محمدی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ الگوی مصرف را در جامعه ترویج کنیم و به فکر حل مسئله اشتغال باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات