معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور:

ریشه‌کنی مالاریا نیاز به عزم جهانی دارد

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: ریشه‌کنی بیماری مالاریا نیاز به عزم جهانی دارد و تعهد کاری، نظم، انضباط و عشق به کار و فعالیت از معیارهای مهم آن است.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۶۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اکبر سیاری امروز در همایش روز جهانی مالاریا و هفتمین نشست کشوری برنامه حذف مالاریا در همدان اظهار کرد: حذف مالاریا یک برنامه جهانی است که باید برای عملی شدن آن تلاش کنیم.

وی افزود: از گذشته‌های دور مردم برای رفع و پیشگیری از ابتلا به مالاریا تلاش می‌کردند به طوریکه در سال‌های دور توسط ماشین‌های سمپاشی و سمپاشی محل، برای از بین بردن آن تلاش می‌کردند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: از زمانی‌که شبکه بهداشتی درمانی در کشور به وجود آمد به طور جدی برای رفع این بیماری تدابیری اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه مالاریا ممکن است در هر استانی دیده شود، اظهار کرد: مالاریا در سه استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان بیش از نقاط دیگر وجود داشته و دارد.

سیاری با تاکید بر اینکه در سال 89 تعداد مبتلایان به این بیماری 8 هزار مورد بوده است، افزود: این آمار در سال 94 در 9 شهرستان به 178 نفر کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: کاهش آمار مبتلایان به مالاریا دستاورد مهمی برای ما تلقی می‌شود اما باید به دستاورد بالاتری یعنی حذف و ریشه‌کنی این بیماری دست پیدا کنیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از کمک‌ها و حمایت‌های بین‌المللی یاد کرد و گفت: حمایت‌های بین‌المللی از نظر تجهیزات در دوران بحران به ما کمک کرد تا کار را بیش از پیش جلو ببریم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نظام مراقبتی و بهداشتی قوی در کشور وجود دارد و سطح اطلاعات مردم افزایش یافته است، گفت: باید همواره نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خود را بیابیم همچنین با کمک رسانه‌های عمومی آگاهی عموم مردم را بالا ببریم.

سیاری افزود: باید در راستای حذف مالاریا با کشورهای دیگر تعامل و گفت‌وگو داشته باشیم همچنین نتایج کارهایمان را ثبت کرده و نشر دهیم.

وی در پایان سخنان تاکید کرد: ریشه‌کنی این بیماری نیاز به عزم جهانی دارد و تعهد کاری، نظم، انضباط و عشق به کار و فعالیت از معیارهای مهم آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار