۰۳ / تير / ۱۴۰۴ - 24 June 2025
21:57
کد خبر : 8681231
۱۰:۴۲

۱۳۹۵/۰۳/۰۳
در نظام جامع برنامه ریزی آموزش و پروش؛

مدارس مازندران به سمت کارآفرینی می روند

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت: در آموزش و پرورش نظام جامع برنامه ریزی را مستقر کردیم تا مدارس به سمت کارآفرینی سوق داده شوند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران ،سید علی قاسمی در نمایشگاه فعالیت های پژوهشی، مدارس پژوهش محور در مدرسه ابتدایی نخبگان شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان دولت تدبیر و امید تمامی تصمیم‌ها براساس پژوهش می گیرد، گفت: دو استراتژی مدیریت بر مبنای برنامه و مدرسه محوری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: در آموزش و پرورش نظام جامع برنامه ریزی را مستقر کردیم تا مدارس به سمت کارآفرینی سوق داده شوند.

قاسمی درباره پژوهش محوری مدارس عنوان کرد: مدرسه پژوهش محور یکی از اولویت های برنامه های های این اداره کل است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مدارس پژوهش محور در سال 93 و 94 در 11 مدرسه مازندران به عنوان پایلوت اجرا شد که این رقم در مدت زمان مشابه در سال جاری به 98 مدرسه رسیده است.

قاسمی ابراز امیدواری کرد: تا دو سال آینده نظام پژوهش محوری در تمامی مدارس استان اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، تغییر نگرش، تشویق و ایجاد فرصت‌هایی مناسب از طرف معلمان و مدارس نسبت به دانش آموزان را در بهتر اجرا کردن این طرح موثر دانست و تصریح کرد: در جشنواره تولید موتورهای الکترونیکی توجه ویژه ای به این مهم شده است و میزان مشارکت در این جشنواره نسبت به گذشته 2 برابر شده است.

وی گفت: کارگروه پژوهش و شورای برنامه ریزی به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

قاسمی تاکید کرد: با اجرای این طرح به سمت تفکر،کنشگری و پژوهش در دانش آموزان خواهیم رفت.

وی درباره شاخص رتبه بندی طرح مدارس پژوهش محور در کشور، اظهار کرد: مازندران در طرح مدارس پژوهش محور در زمره سه استان برتر کشور است.

این مسئول تاکید کرد: معلمان با تکیه بر پژوهش محوری به انتقال دادن روش های تفکر می پردازند.

قاسمی عنوان کرد: سهم تحقیقات 31 درصد از تولید ناخالص ملی است و اگر تولید ناخالص ملی مبتنی بر تحقیقات استوار باشد سود دهی بالا خواهد رفت.

وی همچنین افزود: اگر مدیریت حوزه های تولیدی بر مبنای پژوهش نباشد دستگاه های مولد زیان ده خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیش از 60 درصد توسعه را عامل نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: مدارس ما با تولید نیروهای انسانی کارامد سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی را افزایش خواهند داد.


انتهای پیام/ع



منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید