خبرهای داغ:
رئیس بسیج اساتید استان همدان:

نظام اسلامی ایران مبتنی بر اندیشه‌های بلند اسلام و تشیع است

رئیس بسیج اساتید استان همدان گفت: نظام اسلامی ایران مبتنی بر اندیشه‌های بلند اسلام و تشیع این ظرفیت را دارد که تمدنی جهانی و بر مبنای آنچه که در صدر اسلام شکل گرفت را مجدداً پی ریزی کند.
کد خبر: ۸۶۹۸۴۶۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر علی طاهری شامگاه دوشنبه در همایش روز بسیج اساتید، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید همدانی و استاد شهید دکتر چمران اظهار داشت: با توجه به نامگذاری این روز به نام شهید چمران، باید رسالت بسیجی و دانشگاهی بودن را بازخوانی کنیم.

وی عنوان کرد: مأموریتی که انقلاب اسلامی، خون شهیدان و شهدایی همچون شهید مصطفی چمران که بر عهده ما نهاده شده برای خود یادآوری کنیم.

رئیس بسیج اساتید استان همدان گفت: انقلاب اسلامی ایران در مسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی است و این تمدن نوین الزاماتی دارد که یکی از این الزامات تولید فکر برای این تمدن نوین است.

وی با بیان اینکه تمدن‌های بشری بر پایه قدرت و زور شکل نگرفته اند، بیان کرد: این تمدن‌ها برپایه اندیشه‌های استوار شکل گرفته‌اند.

طاهری تصریح کرد: نظام اسلامی ایران مبتنی بر اندیشه‌های بلند اسلام و تشیع این ظرفیت را دارد که تمدنی جهانی و بر مبنای آنچه که در صدر اسلام شکل گرفت را مجدداً پی ریزی کند.

وی در خصوص تولید فکر برای این تمدن نوین ابراز داشت: یکی از این الزامات، مبنای فکری و اندیشه انقلاب اسلامی است که در منظومه فکر مقام معظم رهبری مورد تاکید فراوان بوده است.

رئیس بسیج اساتید استان همدان ادامه داد: از تأکیدات مقام معظم رهبری نهضت علمی و جنبش نرم افزاری از نگاه اجتماعی به تولید علم، اجتمهادی و توأم سازی علم و اخلاق است.

وی تأکید کرد: آنچه که مقام معظم رهبری از حیث علمی به عنوان بنیان‌های نوین تمدن اسلامی یادآور شده اند، بسیاری از این شاخصه ها در شخصیت شهید مصطفی چمران نمایان است و بی مناسبت نیست که این روز با این رسالت بزرگ همراه و قرین با نام این شهید شده است.

طاهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان می فرمایند اگر آینده مطلوب و مورد نظر ایرانی مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند و برخوردار ازعدالت و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر و دلسوز باشد ضروری است دانشگاه ها آراسته به این شاخصه ها باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است به عظمت خون شهیدان انقلاب اسلامی و عظمت خون شهید مصطفی چمران به ما توفیق این را بدهد که بتوانیم ادای دین کنیم و همه تلاش خود را در راه تحقق منویات مقام معظم رهبری در تعالی تمدن نوین اسلامی بکار بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار