خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

سپاه در مراقبت از خطوط قرمز با کسی تعارف ندارد/ سپاه به هیچ‌وجه اهل مماشات نیست

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در بحث مراقبت از خطوط قرمز سپاه با کسی تعارف ندارد، گفت: هر کس در هر جایگاهی و با هر مسئولیتی خطوط قرمز را نقض کند سپاه جلوی آن را خواهد گرفت چراکه سکوت در این زمینه خیانت به خون شهدا است.
کد خبر: ۸۶۹۹۴۸۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام(ره) و انقلاب در حادثه هفتم تیرماه توسط منافقین اظهار داشت: امید است رسانه‌ها با پرداختن به ابعاد فکری متکثر این شهید و دیگر شهدا سبب ایجاد امنیت پایدار و ثبات باشند.

وی با اشاره به نقش ارزشمند و پویای رسانه‌ها افزود: نشست هم‌اندیشی سپاه با اصحاب رسانه دو بار در طول سال در ماه مبارک رمضان و هفته بسیج برگزار می‌شود که امید است استمرار داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب و نظام و بیانات ایشان در سال‌های اخیر در این زمینه تصریح کرد: نگاه ایشان با توجه به دسته‌بندی‌های موجود امروز کاملاً متفاوت است.

وی ادامه داد: دسته‌بندی رایج امروز تقسیم‌بندی جریان‌ها به اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، مستقل و... است که دیدگاه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بر این اساس نیست.

ابوحمزه عنوان کرد: حضرت آقا جریان‌ها را به سه دسته غرب‌گرا، متحجر و انقلابی تقسیم‌بندی می‌کنند که همه جریان‌ها و گروه‌ها و... که داخل نظام جمهوری اسلامی بوده و هنجار‌های نظام و انقلاب را پذیرفته‌اند در این سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام راحل افزود: ایشان فرمودند تبلور اسلام آمریکایی جمع‌بندی جریان متحجر و غرب‌گرا است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب قرار گرفته است، گفت: سپاه با توجه به تقسیم‌بندی و شاخص امام خامنه‌ای (مدظله العالی) حرکت می‌کنیم.

* هیچ‌کس از انتقاد سازنده مصون نیست

وی اضافه کرد: در تمام موارد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و ... برنامه‌های سپاه و بسیج در استان برگرفته از نگاه مقام معظم رهبری بوده و بر همین اساس به تبیین پرداخته‌ است.

ابوحمزه تأکید کرد: رسانه ها نیز باید این فضا را در جامعه ایجاد کنیم و شاخص‌های رهبری را تبیین کنیم چراکه مباحث چپ و راست و تند و کند با فرهنگ اسلام و ادبیات سیاسی انقلاب و دیدگاه امام(ره) و رهبری در تضاد و تناقض است.

وی با بیان اینکه سپاه با بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری چهار محور مشخص در تعامل با همه اقشار و گروه‌ها و جریانات در استان دارد، گفت: این چهار محور شامل تعامل با تمام مجموعه‌ها، انتقاد سازنده، مطالبه‌گری و مراقبت از خطوط قرمز می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند ما دو انتقاد سازنده و تخریب‌کننده داریم که در انتقاد سازنده نقاط قوت و ضعف بیان شده و راهکارهایی برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ارائه می‌شود اما در انتقاد تخریب‌کننده فقط به بیان ایرادات و نقاط ضعف پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در انتقاد سازنده هیچ‌کس نمی‌تواند مصون باشد، افزود: همه باید به مردم پاسخگو باشند و کسی که انتقاد می‌کند انتقادش سازنده باشد.

ابوحمزه با اشاره به بحث مطالبه‌گری تصریح کرد: یکی از اقدامات سپاه با توجه به مأموریتش مطالبه‌گری در تمام عرصه‌ها است، کاری که رسانه‌ها نیز باید در راستای تبیین اصول و مبانی کار سپاه ورود داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در بحث مراقبت از خطوط قرمز نیز سپاه با کسی تعارف ندارد هر کس در هر جایگاهی و با هر مسئولیتی خطوط قرمز را نقض کند سپاه جلوی آن را خواهد گرفت و عبور از این خطوط با طرح عناوینی چون حقوق شهروندی و آزادی قابل قبول نیست.

* برای ایستادن به پای تبیین بیانات مقام معظم رهبری باید هزینه پرداخت

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: سپاه در این خصوص سکوت نمی‌کند چراکه سکوت در این زمینه خیانت به خون شهدا است و ما باید پاسخگوی شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه کسانی که دلشان برای نظام و انقلاب می‌تپد باید از خطوط قرمز نظام مراقبت کنند، عنوان کرد: به طور قطع اگر کسی بخواهد پای تبیین بیانات مقام معظم رهبری بایستد باید هزینه پرداخت کند و بسیاری از مسائل را به جان بخرد.

ابوحمزه ابراز داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز سپاه از 5 سال قبل زمانی که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند آن را در دستور کار قرار داده و برنامه‌ریزی کرد.

*ایجاد 2500 شغل توسط سپاه در استان همدان

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی به شکل گسترده در محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ادامه داد: از دیگر اقدامات ایجاد سالانه 2 هزار و 200 الی 2 هزار و 500 نفر اشتغال، ارائه وام‌های قرض‌الحسنه، آموزش، فراهم کردن بازار فرئش، پیگیری مشکلات و ... بوده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: به محض اینکه مقام معظم رهبری موضوعی ر مطرح کنند از قبیل نفوذ، سبک زندگی، ولنگاری فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و .... در دستور کار سپاه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در سپاه و بسیج این آمادگی وجود دارد که در تمام عرصه‌ها از قبیل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... کمک کند و این امر را وظیفه خود می‌داند.

*محور عملکرد سپاه در تمام عرصه‌ها بیانات امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) و قانون است

ابوحمزه با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی رسالت و وظیفه سپاه حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای انقلاب است، گفت: بر همین اساس سپاه در تمام عرصه‌ها ورود داشته و محور آن نیز دو اصل تدابیر حضرت آقا و قانون است.

وی با اشاره به مأموریت سپاه در استان بیان کرد: مأموریت سپاه در استان در پنج موضوع بوده و مأموریت آن در کشور 6 موضوع است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: مقابله با تهدید سخت و نیمه‌سخت و مقابله با تهدید نرم در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، تحقق بسیج ده‌ها میلیونی و عمق‌بخشی داخلی پنج مأموریت سپاه در استان بوده و مأموریت ششم سپاه در کشور عمق‌بخشی خارجی است.

وی با بیان اینکه مقابله با تهدید سخت همان 8 سال دوران دفاع مقدس و عملیات مستشاری است، ادامه داد: مقابله با تهدید نیمه‌سخت نیز شامل مسائل امنیتی و اطلاعاتی است.

* سپاه در تعیین مدیران هیچ دخالتی نداشته و ندارد

ابوحمزه با بیان اینکه سپاه در تعیین مدیران هیچ دخالتی نداشته و ندارد، افزود: تاکنون هیچ استعلامی در خصوص افراد از سپاه گرفته نمی‌شود و جدیداً مصوبه‌ای بوده که این کار صورت گیرد که با مخالفت برخی از افرادی که این امر با سودشان نیست روبه‌رو شده است.

وی عنوان کرد: سپاه به هیچ‌وجه اهل مماشات و رودروایسی با کسی نیست و هرکس با ولایت و ارزش‌های اسلام مغایرت داشته باشد را تأیید نمی‌کند با هر سابقه‌ و هر جریانی که باشد فرقی نمی‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به بحث مقابله با تهدید نرم در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت: ورود در بحث فرهنگی حلقات صالحین، راهیان نور و اقتصاد مقاومتی و ... برگرفته از این امر است.

* نقش سپاه در انتخابات دعوت مردم به حضور حداکثری و تبیین معیارهای اصلح است

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه سال 96 و با بیان اینکه سپاه وارد مصداق نمی‌شود، ابراز داشت: نقش سپاه در این زمینه دعوت مردم به حضور حداکثری، تبیین معیارها و ملاک‌های اصلح و گفتمان ولایت و حرکت‌های استکبار جهانی از صهیونیست تا جریان قتنه و جریانات انحرافی در خارج و داخل کشور است.

ابوحمزه با اشاره به تحقق بسیج ده‌ها میلیونی نیز اظهار داشت: وظیفه سپاه در این راستا جذب، آموزش، ساماندهی و به‌کارگیری و... است.

*هدفگذاری سپاه برای تحقق بسیج 700 هزار نفری در استان

وی با اشاره به وجود 22 قشر در سطح استان اضافه کرد: در حال حاضر 1200 پایگاه، 3 هزار رده و 460 هزار بسیجی در استان فعال است که هدفگذاری ما تحقق بسیج 700 هزار نفری است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: عمق‌بخشی داخلی نیز نهادینه کردن ارزش‌ها در بین 22 قشر است و در عمق بخشی خارجی که وظیفه سپاه در کشور است بر عهده سپاه قدس بوده و مصداق آن نیز سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه سپاه در هیچ جایی بدون هماهنگی به صورت مستشاری وارد نمی‌شود، گفت: رسانه باید با کار سپاه و بسیج آشنا باشد و سپس به تحلیل بپردازد و باید بداند پاشنه آشیل سپاه کجاست تا به بیراهه نرود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار