نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

تأثیر دریافتی های نجومی بر کودکان کار

رحماندوست گفت: وجود کودکان کار به خاطر دریافتی های نجومی، خاصه خرجی ها، همایش های گران قیمت، مأموریت های زیادی خارج از کشور،حق مأموریت، پرداختن به سفرهای خارجی و کشور را گران اداره کردن است.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۴۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

مجتبی رحماندوست، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اوضاع وخیم کودکان کار و متکدیان در سطح شهر و مسئولیت دولت در این خصوص گفت: اکنون که با جریان فیش های نجومی و نابرابر و نامتعارف مواجه هستیم ؛ نشان داد که بخشی از فقر جامعه به خاطر انباشته شدن ثروت در جای دیگر است.

وی افزود: امیر المومنین حضرت علی(ع) می فرمایند: من هیچ نعمت فراوان و ثروت انباشته ای را ندیدم مگر آنکه حق کسانی ضایع شده باشد.

رحماندوست تصریح کرد: منابع دولتی در کشور بی نهایت نیست و محدود است و وقتی ثروت را به یک طرف می کشیم از طرف دیگر کم می شود.

وی اظهار کرد: حل معضل حقوق های نامتعارف یکی از راه های درمان کودکان کار است برهمین اساس به نظر من باید بین حداقل دریافتی و حداکثر دریافتی نسبت یک به هفت باشد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اکنون تبصره ی ماده 76 قانون مدیریت و خدمات کشوری تصریح کرده بین حقوق پایه و مزایای مستمری باید نسبت 7 به یک باشد وکسانی که استناد می کنند دریافتی های ما قانونی است این نسبت قانونی بین حداکثر و حداقل دریافتی های دولتی را نمی بینند.

رحماندوست افزود: مردم حق دارند که دریافتی های حقوق بگیرهای دولتی را بدانند و کسی حق ندارد بگوید اسرار من را فاش کرده اید زیرا حقوق دولتی چه اسراری است که یک سر آن در جیب کودکان کار و محرومین جامعه است.وقتی حقوق از منابع دولتی باشد یک سر آن در جیب آدمی است که حقوق نجومی می گیرد و سر دیگر آن از جیب کودکان کار و محرومین بیرون می آید لذا افشای حقوق های نجومی برای افراد محروم اسرار حساب نمی شود.

وقتی حقوق از منابع دولتی، انفال و متعلق به کل مردم است؛ اگر کسی از ما بخواهد که حقوق خود را افشا کنیم حق اوست که بداند.

وی خاطرنشان کرد: وجود کودکان کار به خاطر دریافتی های نجومی، خاصه خرجی ها، همایش های گران قیمت، مأموریت های زیادی خارج از کشور،حق مأموریت، پرداختن به سفرهای خارجی و کشور را گران اداره کردن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار