پنجه ضدانقلاب بالای مهر تایید ارشاد

خبرنگار این روزنامه به نام "آرزو خورشید" در سفر فضاحت بار ظریف به آفریقای جنوبی، علنا به کشف حجاب پرداخته...
کد خبر: ۸۷۲۱۳۲۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
روزنامه شرق از سال تاسیس خود تا به حال، خود را به عنوان یک اپوزوسیون درون نظام تعریف کرده است و بارها و بارها در توقیف های مکرر این روزنامه از سال 82 عملا شان خود را در مقابله با نظام در قالب یک روزنامه مجوز گرفته از وزارت ارشاد حفظ کند. تا جایی که در اوج اقدامات ضد انقلاب پسند خود، در فتنه تا ماه ها از سران این جریان با گزارش های مسلسل و پیاپی حمایت می کرده است.
 
روزنامه شرق در طول فعالیت رسانه ای خود که به گواه ناظران سیاسی بیشتر وزنه ای برای تقویت جریان اپوزوسیون نظام بوده است، فقط در یکی از توقیف های خود، توهین به رزمندگان دفاع مقدس را داشته که کاریکاتور "هادی حیدری" ـ از فعالان فتنه ـ ضمیمه آن بوده است.
 
این روزنامه با درج کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به رزمندگان دفاع هشت ساله، کوشید در هفته دفاع مقدس نوع نگاهش به ایثارگران و رزمندگان جنگ را عیان کند.

این کاریکاتور موهن که سرشار از کینه و حقد نسبت به رزمندگان سالهای دفاع مقدس است ناخودآگاه بیننده را به یاد عکس های مشهور دفاع مقدس می اندازد که در آن رزمندگان اسلام در حال بستن سربندهای «یازهرا»، «یا حسین»، «یامهدی» برای یکدیگر هستند.با این تفاوت که در نگاه کاریکاتوریست این سربندها چشم بندهایی بوده است که نگریستن را سلب می کرده و حرکات کورکورانه را موجب می شود!

طراح این تصویر از اعضای حزب منحله مشارکت و از سرشناس ترین فعالان آشوب های سال 88 است که هموراه آثارتوهین آمیز خود را در رسانه های ضد انقلاب خارج از کشورمنتشر می کند و اکنون با رافت دستگاه قضایی آزاد است.

نکته مهم این است که این روزنامه دوم خردادی این کاریکاتور را درست در هفته دفاع مقدس به چاپ رسانده است؛ هفته ای که ملت در تکاپوی پاسداشت از جان گذشتگی های جانبازان و شهدای 8 سال دفاع جانانه از خاک و دین شان هستند و گویا پیاده نظام قلم به مزد برخی جریانات سیاسی در سایه لیبرالیسم فرهنگی دولت دهم و سهل گیری های بی مبنا حال و هوای سالهای موسوم به اصلاحات برایشان زنده شده است که چنین توهین هایی به میراث عقیدتی جامعه ایران روا داشته اند.

در یکی دیگر از توهین های روزنامه شرق در سال 93، این نشریه مکتوب نزدیک به جریان فتنه با پیوند زدن عجیب و غریب نظام اسلامی به دولت روحانی، شکست آن را شکست نظام دانسته بود!
روزنامه شرق در این مطلب خود می نویسد: " دولت يازدهم تحقق «اي کاش» و «اگر»‌هايي است که طي ۱۶سال قبل از آن و به‌ويژه در دوران هشت‌ساله احمدي‌نژاد توسط دلسوزان نظام و کشور تقاضا و حتي آرزو مي‌شد بنابراین شکست اين دولت تنها شکست رويکرد اعتدال نيست بلکه بربادرفتن اميدهاست و در تحليل شکست احتمالي دولت تدبير و اميد مي‌توان به شکست نظام به‌لحاظ تئوريک و ساختاري رسيد..."
 
در یکی دیگر از اقدامات ساختار شکنانه روزنامه اصلاح طلب شرق مصاحبه ای حاشیه ای را با مرتضی طلایی از اعضای شورای شهر تهران منتشر کرد که غیر از مصاحبه که قرار بود محکمه ای برای طرح تفکیک جنسیتی باشد، به مطلب حاشیه ای نیز پرداخته شد.
 
 فاطمه جمالپور خبرنگار مذکور درباره طرح تکریم بانوان جملاتی حاشیه ساز به زبان راند که هنوز هم حواشی آن ادامه دارد. صحبت های مطرح شده میان او و طلایی به شرح زیر است:



جمالپور-فرد گل به دست-در مراسم دفاع از پایان نامه

خبرنگار شرق: در جوابیه شهرداری به وزارت کار عنوان شده این بخشنامه تفکیک جنسیتی نیست اما در عمل آنچه انجام می‌شود تفکیک جنسیتی است. نظر شما در این زمینه چیست؟


طلایی: اساسا موضوع تفکیک جنسیتی متاثر از فضاسازی‌هایی است که دارد انجام می‌شود. فکر نمی‌کنم هیچ مسوولی در کشور به‌دنبال تفکیک و جداسازی زن و مرد باشد. امنیت خانم‌ها با طرح این موضوعات اینگونه لوث می‌شود. شما آیا حاضرید در محیطی که صد مرد تنه به تنه‌تان می‌زنند حرکت کنید؟ کار کنید.


خبرنگار شرق: مگر در شهرداری این اتفاق افتاده است که صد مرد به یک زن تنه بزنند؟


طلایی:نه. آیا شما حاضرید؟


خبرنگار شرق:من نمی‌خواهم حق انتخابم گرفته شود.


طلایی:پاسخ مرا بدهید آیا حاضرید؟


خبرنگار شرق: اگر قرار باشد حق انتخابم گرفته شود، بله
 
اما آخرین نمونه از هنجار شکنی این روزنامه، خبرنگار این روزنامه به نام "آرزو خورشید" در سفر فضاحت بار ظریف به آفریقای جنوبی، علنا به کشف حجاب پرداخته و آن را بر روی صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی منتشر کرده است. این روزنامه نگار دقیقا بر طبق چه قاعده ای در یک روزنامه جمهوری اسلامی! مشغول به کار شده است و بر اساس چه ضابطه ای همراه وزیر خارجه شده که با کشف حجاب عزت ایران را زیر سوال برد؟
 
در یکی دیگر از پست های اینستاگرامی روزنامه نگاران این روزنامه، "نوژن عزت السلطنه" اقدام به انتشار پرچم ایران بدون الله و با نماد شیر و خورشید نمودو با ادعای اینکه پرچم ایران را باید در مسابقات المپیک بالا برد، اقدام به تحریف پرچم اصلی کشوری که 300 هزار هید تقدیم انقلاب کرده است، نمود.
سکوت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد که وظیفه خود را برخورد با رسانه های انقلابی چون جهان نیوز می داند در قضیه کشف حجاب روزنامه شرق چگونه خواهد بود؟

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار