برگزاری کارگروه معماری اسلامی در شهرکرد

کارگروه معماری اسلامی با حضور مهندسین عمران و معماری کانون بسیج مهندسین شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۰۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری به نقل از سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان، مهندس حمید رضاعلی، مسئول سازمان بسیج عمران و معماری در خصوص بررسی تاثیرات فرهنگی پروژه های معماری اسلامی گفت: معماری اسلامی برگرفته از قرآن است و عمق تمدن اسلام را با بهره گیری از روح معنویت نشان می دهد. متاسفانه امروز تاثیر تعالیم اسلامی در طراحی و چیدمان فضاهای مسکونی کمرنگ شده است.

وی، افزود: اعضای کانون های بسیج مهندسین عمران ومعماری در هفت کارگروه مدیریت شهری، مسکن ،معماری و شهرسازی اسلامی، حمل و نقل، آب،محیط زیست، نظام های صنفی و تخصصی تقسیم بندی و فعالیت می نمایند.

رضاعلی ادامه داد: گروههای تخصصی با رویکرد نقش آفرینی در عرصه عمران، معماری و امور زیربنایی و شهرسازی با تکیه بر توان دانش بومی با نگاه به سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی در جایگاه ایده دهی و مطالبه گری تشکیل شده و در سطح کانونها اجرا می شود.

وی اضافه کرد: گروه معماری وشهرسازی اسلامی در حوزه های مبانی نظری و قواعد طراحی و الگوهای معماری شهر، خانه و محله اسلامی ایرانی، مبانی نظری و قواعد و الگوهای پیشنهادی در برنامه ریزی شهری اسلامی ایرانی، مبانی نظری و قواعد و الگوی آمایش منطقه‏ای و سرزمینی نقد و ارزیابی به چالش کشیدن مبانی نظری و سبک های طراحی غربی نماها و نمادها در شهر و استان، بررسی اثرات معماری و شهرسازی در سبک زندگی فعالیت می نمایند.

گفتنی است: کارگروه تخصصی معماری اسلامی ویژه برادران روز دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ از ساعت ۱۷ درحسینه امامیه(مکتب قرآن) واقع در شهرکرد خیابان مولوی برگزار شد.

 
ارسال نظرات