مخترع بسیجی چهارمحال و بختیاری و کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا از دانشگاه تهران، به تشریح مشکلات پیش روی مخترعان و مبتکران جوان کشور پرداخت.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۶۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  محسن کاظمی از بسیجیان فعال استان، گفت: برای حل مشکلات مخترعان کشور نیازمند یک ابتکار در این زمینه هستیم که امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی، در خصوص مشکلات و موانع پیشروی مبتکران و مخترعان ایرانی اظهار کرد: یکی از مهمترین سرمایه های ایران اسلامی، وجود نیروی فعال، جوان، با استعداد و سختکوش است، نیرویی در صحنه و وفادار به انقلاب و باورهای دینی و انقلابی نیرویی که نه تنها به پیشرفت و اعتلای کشور خود می اندیشند؛ بلکه او را از گزند دشمنان نیز حفظ می کند.

این مخترع بسیجی با اشاره به فعالیت های سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اولین سازمانی است که بدون هیچ چشم داشتی از دانشجویان مخترع و دانش آموزان و سایر اقشار حمایت مالی می کند و گام های مثبتی در این راستا برداشته است. این حرکت رو به رشد نوآوری ها و فناوری ها در استان یک حرکت خیرخواهانه است و در این راه قدم های بزرگی برداشته است .

وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: تمام ملت های دنیا با تکیه بر دانش و نیروی انسانی خود توانسته اند به پیشرفت و تعالی برسند، کشورها و قدرت های بزرگ دنیا هرگز به یک کشور بدون چشم داشت کمک نخواهند کرد، کشور ما می تواند صرفا با اطمینان به نیروی بومی خود و حمایت از انان فاتح تمامی قله های علمی و دانشی دنیا باشند.

کاظمی، راه حل گذر از مشکلات اقتصادی کشور را جلوگیری از واردات و اتکا به نیروها و دانشجویان و اساتید دانست و تأکید کرد: بایستی بین صنعت و دانشگاه همکاری مستمری وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مبتکران ما در جریان ثبت اختراعشان به دلیل مراحل پیچیده اداری و بروکراسی حاکم، ناامید و دلزده می شوند و برای آنکه ایده و نوآوری مبتکر و مخترع ایرانی به سرانجام برسد، باید چند صد برابر زمانی که برای فکر، ساخت و آزمون طرح خود صرف کرده را برای گذر از فرم ها، کارمندان، کاربران، جلسات و … در نظر بگیرد.

وی، در پایان گفت: افرادی هم که این مراحل را طی می کنند، در فرآیند تجاری سازی محصولات خود با مشکل روبرو می شوند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان چهارمحال و بختیاری

ارسال نظرات