خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نهاوند با تأکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: علت کم رنگ شدن این فریضه واجب ضعف اعتقادی و نگاه تک بعدی به دین اسلام است.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۷۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

حجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه هستند که شامل تمام ابعاد اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... می‌شود.

وی افزود: اگر این دو فریضه در اجتماع تعطیل شود تمام اعمال انسان نتیجه‌بخش نخواهد بود و از عواقب آن می‌توان به نمونه‌هایی در تاریخ از قبیل خانه‌نشینی ولی‌الله و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تحمیل صلح به امام حسن(ع) و شهادت امام حسین(ع) و اسیری اهل بیت (س) اشاره کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: مظلوم‌کشی و گستاخی ظالم از نتایج فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: در جامعه امروز هیچ واجبی به اهمیت و ضرورت اجرای فریضتین نمی‌رسد چراکه اگر جامعه اسلامی مظاهر و شئونات و دستورات اسلامی را اجرا نکند گرفتار بلایی می‌شود که هیچ‌گاه جبران نخواهد شد.

شیرزادی با بیان اینکه واجبات و دستورات دیگر در اسلام منوط به اجرای این دو فریضه واجب است، گفت: از مصادیق امر به معروف توجه به نماز اول وقت، نماز جمعه و جماعت و اجرای عدالت و از مصادیق منکر اسراف و تبذیر و تبعیض و عدم رعایت حقوق دیگران است.

وی با تأکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یادآور شد: از دستاوردهای اجرای فریضتین حفظ فضای معنوی و نورانی برای دیگران، قضاوت آیندگان و فطرت سالم انسان‌ها در مورد اجرای فریضتین، تلخ کردن گناه در کام گناهکاران با گفتن‌های پی در پی، تمرین شجاعت و تعهد اسلامی، آرام کردن وجدان آمر و ناهی، عمل کردن به سیره انبیاء و ائمه معصومین(ع) و اتمام حجت برای خلاف‌کاران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به جایگاه امر به معروف عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تمام عرصه‌ها را شامل می‌شود و اگر در تمام ابعاد اجرا شود جامعه از آسیب‌ها مصون می‌ماند.

وی علت کم رنگ شدن این فریضه واجب را ضعف اعتقادی و نگاه تک بعدی به دین اسلام عنوان کرد و گفت: باید بدانیم نماز به تنهایی جامعه را نجات نخواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات