مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

اعتبارات فعالیت های فرهنگی مذهبی کافی نیست

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ و اهمیت دادن به مسائل فرهنگی، هیچ تغییر محسوسی در این زمینه به وجود نیامد.
کد خبر: ۸۷۴۴۳۹۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی و نماینده ی مردم شهرکرد،بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، نشستی پیرامون مسائل روز و معضلات و مشکلات پیش روی فعالیت های فرهنگی استان برگزار کردند.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در این نشست با اشاره به نبود اعتبارات کافی برای انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی گفت: راه برون رفت از مشکلات و معضلات امروزی، فقط چنگ زدن به ریسمان اسلام است و به وجود آمدن این مشکلات، تنها دلیلش دوری از معارف دین اسلام است.

حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ و اهمیت دادن به مسائل فرهنگی، هیچ تغییر محسوسی در این زمینه به وجود نیامد، طلاق و دیگر مسائلی که بنیان خانواده ی ایرانی اسلامی را نشانه گرفته است، روز به روز در جامعه در حال افزایش است و مساجد که باید سنگر مقابله با این تهاجم دشمن باشد روز به روز خالی تر می‌شود و این زنگ خطری است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: فعال کردن مساجد باید با وجود روحانی و مبلغ فعال شکل بگیرد؛ ولی با چه پشتوانه ی مالی؟! طلبه ای که برای یک مناسبت از قم به استان ما اعزام می‌شود، باید حداقل هزینه ی ایاب و ذهاب و اسکان وی فراهم شود و بیشتر روستا های استان چهار محال و بختیاری روحانی مستقر یا خود استقرار نیاز دارند ولی هزینه و پشتوانه برای انجام این مهم فراهم نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه در زمانی به سر می بریم که ماهواره از یک طرف، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از یک طرف و از سوی دیگر شبیخون فرهنگی دشمن جامعه ی اسلامی را به شدت مورد هجمه قرار داده است، افزود: در ماه رمضانی که گذشت ۲۰۰ مسجد روستایی فاقد روحانی بود و در حال حاضر که ماه محرم را در پیش داریم تمام سعی ما این است که این نقص را مرتفع کنیم و بتوانیم برای تمامی روستاهای استان اعزام کنیم، و این نیاز به حمایت و پشتیبانی مسئولین دارد.

حجت‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه تخریب مبانی دینی با سرعت صوت انجام می‌شود اما فعالیت های فرهنگی و مذهبی بسیار کند انجام می‌شود و این به خاطر کمبود اعتبارات فرهنگی است، رسیدگی به این مسئله مهم را خواستار شد.

وی با اشاره به رشد فرقه های ضاله و نحله های انحرافی در استان چهار محال و بختیاری افزود: تنها راه رهایی، تقویت فعالیت های فرهنگی و مذهبی و تقویت اعزام مبلغ به منظور آگاه سازی و اطلاع‌رسانی دینی است و اداره کل تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغ در مناسبت ها با اعتباراتی که در حال حاضر برای این کار اختصاص پیدا کرده با مشکل روبرو شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: مشکل اعزام مبلغ در استان چهار محال و بختیاری به خاطر کمبود اعتبار روز به روز در حال حاد شدن است، چون که طلبه و روحانی که در یک مناسبت به استان ما اعزام می‌شود و با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود، دیگر به این استان نمی آید و باعث می‌شود دیگر روحانیون هم رغبتی برای اعزام به این استان نداشته باشند.

حجت‌الاسلام مرتضوی بیان کرد: پنج مدرسه ی علوم و معارف اسلامی در استان، با ظرفیت شش صد نفر دانش آموز متعهد، با اخلاق و از نظر علمی در سطح کشور، عالی و سرآمد، نیاز به حمایت دارند و با دست خالی صد در صد این فعالیت ها رو به کاهش می رود.

وی با اشاره به شکل گیری نخستین مجمع خیرین قرآنی استان گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در استان در درجه اول وجود خیّر است چون که با توجه به وضع اقتصادی مردم و خشکسالی استان، خیّر آن چنانی در استان ما وجود ندارد و اینکه بخواهیم در هر زمینه ای دست به دامان خیّرین شویم، کار زیاد شایسته ای نیست و با تمام این احوالات مردم استان ما مردم نجیبی هستند و ما شرمنده ی آنها هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: استان ما مهیا برای انجام کار فرهنگی و دینی است و ظرفیت خیلی خوبی موجود است و هیچ منعی برای انجام کار فرهنگی برای روحانیون و مبلغین وجود ندارد.

اردشیر نوریان، نماینده ی مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان نیز در این نشست سازمان تبلیغات اسلامی را تنها دستگاهی برشمرد که در بدنه ی اجتماع و لایه های پایین، به صورت مویرگی می تواند کاردینی و فرهنگی انجام دهد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم و نیاز به اعزام بیش از هزار نفر روحانی، افزایش اعتبارات فصل پنجم این دستگاه را خواستار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار