خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان:

جایگاه «محبت» و «ابهت» در تربیت عوض شده است

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به بحث تربیت در جامعه گفت: متاسفانه در این خصوص در رابطه بین مربی و متربی جای دو نکته محوری «محبت» و «ابهت» مربی، در ذهن متربی جا به جا شده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۷۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اکبر کاوسی‌امید امروز در مراسم جشن عید غدیر که در کانون مهدیه برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: عبادت خداوند مصادیق متعددی دارد که یکی از این مصداق‌ها در روایتی از پیامبر(ص) ذکر حضرت علی (ع) است که همان عبادت خداوند بیان شده است و بهترین ذکر و یاد حضرت علی (ع) تبعیت و پیرویاز ایشان است.

وی با اشاره به قاعده لطف افزود: بر اساس این قاعده وقتی خداوند همه مخلوقات را خلق کرده باید مسیر هدایت و رشد را برایشان فراهم کند تا به بالاترین هدفی که همان لقاءالله است، برسند.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان ادامه داد: ما امام را در همین قاعده لطف می‌بینیم و خداوند امام را بر اساس قاعده لطف در مسیر ما قرار داده تا ما در مسیر امام حرکت کنیمو به بالاترین هدف یعنی «لقاءالله» برسیم.

وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به برنامه های کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک در سال تحصیلی جدید پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه در جامعه در بحث تربیت یک اشتباه راهبردی اتفاق افتاده وآن اینکه در رابطه بین مربی و متربی جای دو نکته محوری محبت و ابهت مربی، در ذهن متربی جا به جا شده است.

کاوسی اضافه کرد: اینکه در ابتدای نماز در تکبیره الاحرام خداوند را با اسم «الله اکبر» که ابهت دارد صدا می‌کنیم و از اسم‌های رحمان و رحیم بعد از الله اکبر استفاده می‌شود، نتیجه می گیریم که در ارتباط بین مربی و متربی ابتدا باید ابهت ایجاد شود و در مرحله بعد از آن محبت شکل گیرد.

وی در بیان راهکار احیای عظمت و ابهت معلمان در جامعه فرهنگی تصریح کرد: وقتی کرامت‌های مربی، برای متربی بیان می‌شود ناخودآگاه عظمت مربی در دل متربی نهادینه می‌شود.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان یادآور شد: وظیفه ما این است که این راهکار را در اجتماع، خانواده و مدارس نهادینه کنیم تا ابهت جای محبت را بگیرد و تربیت صحیح صورت گیرد.

وی به دیگر برنامه‌های کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید قصد داریم یک بحث اساسی را پیگیری کنیم و آن «اذن خواستن »است.

کاوسی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید معلمان در مدرسه، خانواده و عرصه اجتماعی که حضور دارد باید برای انجام هر کاری فرزندان و متربیانرا به اذن خواستن تربیت کنند چراکه ما می‌خواهیم ولایت‌مداری کنیم و اذن خواستن از ولایت‌مداری جدا نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات